tirsdag 4. november 2008

På strak arm!

Jeg elsker utfordringer, så takk, Astrid, for at du ga meg denne! Skal svare så godt jeg kan, kan ikke love at alt blir svart på med en gang, men det er jo det som er så fint med blogging - at jeg kan endre og fylle ut etterhvert.....


1.Din beste ferie noensinne var når og hvor:
Enkelt! Var en måned i Florida for 7-8 år siden, med Geir, Linda, Kristine, Siri, Henrik, Bjørn, Espen og ikke minst Thea, også videre....Det var sol og sommer, gode venner, strand og shopping, fest og moro, bading, beachvolley, fotball, luksusliv i Miami osv osv!

2.Hva er det mest romantiske noen har gjort for deg?
Hm. Det må nok være da Geir fridde! Vi gikk på skitur på fjellet, i et h...... uvær, det snødde og blåste og jeg var i ordentlig dårlig humør. Da vi hadde gått en times tid stoppet vi og Geir sa at jeg måtte snu meg rundt så skulle han ordne en overraskelse til meg. Jeg ventet meg en kopp solbærtoddy og en stripe kvikk-lunsj, men da jeg snudde meg var det duk på brøytekanten, roser, champagne og Geir på kne med ring i hånden:-) Jeg fikk såvidt svart "kødder du" før jeg skjønte hva som skjedde og så drakk vi masse champagne til forbipasserende tyskeres store undring! Resten av dagen var det kanefart, og på hytta hadde han invitert alle de beste vennene våre opp til middag uten at jeg visste det.....herlig!

3.Nevn en ting du skulle ønske du gjorde oftere:
Jeg ble jo inspirert av Astrid til å svare at jeg skulle fortalt alle jeg er glad i at jeg faktisk er glad i dem! Men utenom det skulle jeg ønske jeg kunne ta med familien oftere på fjellet og gjøre morsomme ting sammen! Det fine er at det har jeg muligheten til så jeg skal skjerpe meg!

4.Har du dyr? Hva?
Jeg er oppvokstmed hunder, vi har alltid hatt en, to eller tre engelske settere. Mamma og pappa har fortsatt to skjønne; Primus og Leca. Geir og jeg hadde vår egen hund i fem år, men Fredrik var allergisk da han var liten og vi omplasserte den til en skjønn gammel mann fra Elverum, hvor Tjelld fortsatt bor! Men nå har vi ikke noen dyr, bortsett fra løveungen til Fredrik, Markus, og hunden til Herman, som også heter Markus:-)

5.Hva er dine topp 3 favorittfilmer?
Oj, den var verre....Det er ikke så ofte jeg får sett film, verken på kino eller på TV, men jeg er veldig fascinert av Nattsvermeren. Jeg så den sikkert 15 ganger, og oppdaget nye, små detaljer hver gang, en utrolig historie! Jeg har sett Mamma Mia på kino i høst, og man kan si mye, men det er utrolig god underholdning! Nå står det litt stille i hodet mitt, men jeg liker også Notting Hill, litt gråting og litt romantikk og litt humor og litt go'følelser:-)

6.Nevn sist gang du hadde det helt fantastisk.
Jeg tror det var nå i helgen, da jeg satt med et barn på hver side og leste Hakkebakkeskogen! De har hatt denne historien som tema i barnehagen i høst, og de kan alle sanger, og forteller meg historien på sin måte etter små hint fra meg. Koselig, og imponerende!

7.Favorittsnacks?
Nox!

8.Hvor langt nord i Norge har du vært?
Hart vært i Tromsø. Var der på kamp mellom Røa og Fløya. Fikk med oss denne taubanen og Ishavskatedralen, og en fest lørdag kveld. Det jeg husker best var noen supergode Strawberry Daquiry!

9.Er det noen du savner akkurat nå? Hvem?
Ja, faktisk. Jeg savner Mommo. Hun døde for tre uker siden, og jeg har allerede hatt mange ting jeg har pleid å spørre henne om, som jeg ikke kan lenger. Sist nå søndag, da jeg skulle lage Elggryte, da hadde det vært greit å ha henne her:-)

10.Favoritt vinteraktivitet:
Ski! Haralltid vært mest glad i alpint, men etter jeg ble "voksen" er jeg nok mer glad i langrenn. Men nå er begge deler veldig hyggelig, enten det er koseturer med barna, treningsturer med i-pod eller en dag i bakken med lek på ski. Nå gleder jeg meg virkelig til snøen kommer!

11. Hvilken sang (om noen) beskriver deg best?
Ja, hvilken sang beskriver meg? Det var ikke så lett i en fei....men jeg er noe mellom Kjektå ha med Øystein Sunde og Suser avgårde med deLillos....jeg liker masse ting, masse ord, jeg liker at ting er konkret, men jeg drømmer litt om det som ikke er så konkret - hvis det "made sense".

12. Klarer du å spise 2 liter is på rappen?
Ja. Hvis det er Dream-is med vanilje eller sjoko-karamell:-) og så bør jeg helst være sulten og fyllesyk.

13. Hva ville du bli (yrke) da du var liten?
Politi, brannmann, lege, snekker. I motsatt rekkefølge tror jeg.

14. Hva har du som startside på PCen?
VG.

15. Hvis du måtte velge ett spisested for resten av livet. Hvilket?
Oj. Skulle til å si hjemme hos mamma, men det er jo mer praktisk å kunne spise hjemme. Så jeg er nesten nødt til svare det jeg også....

16. Hva er ditt livsmotto?
Tap og vinn med samme sinn, kanskje? Det sier iallefall mye om ulike situasjoner, og å takle å være både med og uten en slags kontroll på ting.

17. Når fikk du ditt første kyss?
Å nei, det holder jeg for meg selv! Men jeg kan røpe at det første ikke var det beste!

18. Hvis du ikke kunne bodd i Norge, hvilket land ville du valgt?
Faktisk Frankrike jeg også. Bodde der et halvt år etter videregående, og det var veldig bra. Mye likt som her, men også mange små forskjeller.

19. Det som irriterer deg mest i hele verden er...?
Jeg irriterer meg over de som uttaler seg på vegne av andre uten å vite om det de sier stemmer.

20. Nevn tre blogger du vil anbefale til andre!
Oj! Jeg har liksom ikke helt fått oreintert meg om dette enda, men jeg anbefaler jo iallefall Astrid sin!

1 kommentar:

AstridVU sa...

Åååå, mistet du Mommo'n din for 3 uker siden? Det er nå man kan si 'I'm sorry' på engelsk, men ikke akkurat 'unnskyld' på norsk. Du får en virituell klem fra meg så lenge, så skal jeg klemme og kose masse på deg neste gang vi sees! And thats a fact!