tirsdag 4. november 2008

Gøy for hele familien!

Mandag ettermiddag prøvde vi en ny aktivitet, nemlig Cageball! Det er altså innendørs fotball på små baner, med vant rundt hele og nett både på sidene og i taket, slik at ballen alltid er i spill. Dynamitene hadde sin trening der, og jeg og barna hang oss på, hadde ikke så mange andre planer denne mørke og ganske kalde mandagsettermiddagen. I løpet av de to timene vi tilbragte der bestemte jeg meg for at vi burde bygge en sånn bane i hagen. Mange gode grunner til det; Fredrik ville vært der HELE tiden, så da visste jeg alltid hvor han var, Herman ville kanskje med tiden også fanget interessen, ellers finner han sikkert et gresstrå eller noen gummikuler han kan fikle med:-) Jeg fikk jo rørt litt på meg jeg også, og det ville jeg iallefall fått hvis vi hadde hatt en i hagen:-) Dessuten bruker vi ikke hagen idag, så det hadde ikke vært noe tap sånn sett! Og ikke minst tror jeg det hadde blitt et supert samlingssted for ungene i nabolaget, og det er jo det hyggeligste som er å ha lekende barn rundt seg. Vet ikke om borettslaget og naboene er enige, men jeg synes iallefall det var en god ide!


På bildene her ser dere Fredrik og Thomas, de er omtrent like glade i å spille fotball:-) På bildet til høyre nikker de til hverandre, men jeg klarte ikke å få med ballen på bildet.....Thomas er forøvrig gift med min gode venninne Kristine, som spiller på laget til Geir. Thomas er den største mannlige fotballstjernen vi kjenner - han har spilt i Lyn, Strømsgodset og i Danmark. Kjetil, Thomas sin lillebror spiller i Vålerenga, så det er ikke bare vi som er sånne fotballidioter i vår omgangskrets. Heldigvis.


Som jeg nevnte er ikke Herman like ivrig på å spille fotball, men han finner på andre aktiviteter på banen. Her er han sammen med Thomas' og Kristines skjønne Markus, og de leker inne i et av målene. Markus er drøye året, og en travel liten kar! Han gliser og går fortere enn bena helt klarer - og sjarmerer alle rundt seg. Disse barna får mye oppmerksomhet med de 20 tantene på laget! Markus viser ballinteressse som vi ser under, og med sitt foreldre og besteforeldre-
opphav er nok det like greit!




Bare for å fylle opp litt plass - de på dette
bildet jeg tok da jeg dro fra jobben mandag
ettermiddag! En fantastisk himmel i alle
mulige farger! Høsten er og blir den vakreste årstiden, så mye farger, ulike temperaturer og deilig både å være inne og ute!

Ingen kommentarer: