mandag 24. november 2008

For en herlig mandag!

Det er ikke alle mandager som er like bra, men denne er riktig så fin, og hvorfor skal jeg komme tilbake til ved en senere anledning:-).Men i løpet av helgen har jeg fått bekreftet et par ting som jeg egentlig har visst hele tiden, men som jeg nå helt klart VET.
Jeg har jo tilbrakt helgen alene hjemme, siden gutta (alle tre) har vært på guttetur med Jan, Kristoffer og Andreas. De dro avgårde til Skeikampen for å leke i snøen og få unnagjort årets første skiturer. Som sagt så gjort! bilder kommer!
Dette medførte jo at jeg var mutters putters alene hjemme fra fredag til søndag ettermiddag, og det har jeg aldri vært før, og jeg må innrømme at det var utrolig deilig! Den største forskjellen var morningene, jeg våknet jo tidlig men snudde meg rund tog sov til halv ni og ni. Og da kunne jeg bare gå opp trappen, hente en kaffekopp og en avis og synke ned i sofaen og lede alt jeg ville uten stopp. Resten av dagene var effektive, det ble husvask, handling, litt rydding, kaffebesøk av familien Hansen, trening, vasket bil og litt forberedelser til helgens store begivenhet som var Brudepikemiddag hos Kristine! Tror jeg blir nødt til å lage et eget innlegg som det, storkoste meg med gode venninnner og planlegging av bryllup - det er jo verdens hyggeligste ting å planlegge, og spesielt når jeg skal være forlover!
Men - de tingene jeg fikk bekreftet var at uansett om det var deilig å være alene hjemme, og jeg sikkert kunne vært det et par dager til, var det veldig veldig hyggelig å få guttene hjem igjen:-)
Det er mye ner riktig at alle er sammen, det ble god stemning, rotet kom tilbake og det var lyd igjen! Jeg rakk å savne dem på de to dagene, tenk så heldig jeg er!
Og de hadde masse å fortelle; skiturer (Fredrik hadde ikke glemt gamle kunster!), og det gledeligste her var at Herman synes det var gøy å gå på ski! Han synes ikke det var så stas i fjor, men nå hadde han gått selv, stått nedover selv og vært riktig så positiv!
Videre kunne de fortelle om en enorm mengde lego på hytta, og kan kan det vel ikke bli bedre, trodde jeg. Men da de fortalte om pizza til frokost, og sjokolade i bilen skjønte jeg dette kommer de til å huske lenge.
Måtte ta meg selv i å tenke at "typisk mannfolk å gi pizza til frokost", men som geir sa; vi hadde ikke mer brød, hva skulle vi gjøre? Tja - kjøpe et ekstra brød kanskje, men jeg tok meg i det, det funker jo strålende med pizza til frokost!
Og sjokolade i bilen får aldri barna av meg, da blir de bare hypre, men det hadde gått så bra, så da er det sjokolade neste gang også:-)
Søndag ringte Fredrik til meg og hadde en nyhet å fortelle - og det var at han hadde fått en løs tann! Store, lille gutten skal miste de søte små melketennene sine, og få store hakkete tenner i den lille søte munnen.....tiden flyr, håper ikke den detter ut riktig enda.....:-)

Ingen kommentarer: