tirsdag 11. november 2008

Fredrik (5) forsikrer.....

Det er tirsdag morgen, og vi sitter i bilen på vei til barnehagen. Fredrik og Herman er begge to invitert hjem til Philip etter endt barnehagedag. Den formanende mammaen føler hun må si noe til barna sine før de skal invadere en annen families felles fritid.

Jeg: gutter, idag hos Philip må dere oppføre dere pent, og dere to må ikke krangle!
Fredrik: neida, mamma, vi skal ikke det
Jeg: og dere må leke sammen alle tre, ikke to og to og så som ikke får være med
Fredrik: neida, vi skal leke sammen alle sammen
Jeg: flott, også ikke noe tull ved mat bordet,og si takk for maten.
Fredrik: Ja da, mamma, vi gjør alle sånne ting når vi ikke er hjemme.

Ja, det er fint, det er iallefall bedre enn å ikke gjøre det i det hele tatt. Tenkte jeg for meg selv.

2 kommentarer:

AstridVU sa...

Hehe for en fantastisk kommentar!!! Fredrik er kul. Fredrik er muligens min nye Konge. Jeg får se. Jeg gir Herman noen dager til, så han modnes skikkelig... Men så blir det valg. Skikkelig valg, Obama-style.

Thea sa...

For en fantastisk kommentar. Jeg måtte lese den høyt for jentene her på jobben. De lo godt og kjente seg igjen. Borte er de bra, men hjemme kan de være en pest :-)