mandag 17. november 2008

På vei hjem fra barnehagen-samtale

En liten tur hjem fra barnehagen kan bli en hyggelig og minneverdig stund. Som idag, da Fredrik og jeg gikk hjem, i skumringen. Vi hoppet litt hit og dit, sparket en stein til hverandre, og lo og hadde en fin stund.

Så sier han:
F: Mamma, hvor mange ting kan man bli når man blir stor?
M: Hvor mange ting, eh, hva mener du?
F: Kan man bare bli en ting, for eksempel fotballspiller?
M: Nei, man kan bli flere ting!
F: Kan man bli skihopper og fotballspiller?
M: Ja, det går fint. Så lenge man synes det er gøy kan man det.
F: Kan man bli tre ting også?
M: Ja, hva vil du bli da?
F: Hopper, fotballspiller og politi.
M: Det synes jeg var en fin plan, hvis det er det du vil så kan du få til det. Og hvis du ombestemmer deg er det helt greit.
F: Men mamma, hva med fire ting da?
M: Ja, hva mer vil du da?
F: Jeg vil bli de tingene, også forsker.
M:Forsker?
F: Ja, sånn at jeg kan grave meg ned under jorda og lete etter diamanter og edelstener.
M: Ja, det er klart at du kan.

Og det svaret var han fornøyd med. Synes det var en fin samtale, og det viser at han tenker litt på ting jeg ikke aner han gjør!

Gor mandagskveld!

Ingen kommentarer: