mandag 24. november 2008

Liste-inspirasjon

Astrid er en god venninne av meg, og hun har også en blogg. Det er vel mere riktig å si at det er hun som har inspirert meg til å lage denne bloggen. Astrid er veldig ordentlig, eller - det er iallefall det inntrykket hun gir.
Idag gikk jeg inn på bloggen hennes for å se hva de hadde gjort i helgen, og som ventet lå det en full oppdatering og ventet på meg. Jeg fikk lest om , og sett bilder av de tre skjønne barna hennes, og et godt tips om eplekake - nemlig å ha eplemos istedet for eplebiter! Det skal etterfølges, iallefall for meg som ikke liker fruktklumper i kaker eller yoghurt eller noe, det er bare ekkelt! Elsker frukt ellers altså! Men det var jo ikke dette jeg skulle skrive om...
Atrid har altså skrevet en liste over ting hun har å gjøre. Hun skriver mye lister, og det gjør jeg også! Jeg har jobbens høyeste forbruk av post-it lapper, og hjemme henger de overalt. Jeg har noen i filofaxen, og jeg har lister over hvilke lister jeg må huske å lese. Men jeg har ikke tavle med pen skrift hengende i gangen, og jeg har ikke den samme lykkefølelsen over å skrive, redigere og føye til ting på listen som Astrid. Skulle gjerne hatt det, eller, skulle jeg det? Det som var veldig flott med akkurat denne liste til Astrid var at den er veldig lik min to-do liste før jul, jeg bare bytter ut navnene i familien Valen-Utvik, og setter inn fra Godager-Nordby, og vips - en elektronisk liste! Så Astrid - husk å fylle den opp etterhvert som du kommer på nye ting man må gjøre før jul, så jeg ikke glemmer noe!

6 kommentarer:

AstridVU sa...

Hehehe - fjollejenta :) Godt jeg kan hjelpe deg med å holde track på ting du må gjøre før jul. Så da regner jeg med at når vi baker peppekaker, så baker du peppekaker - sånn at mine avkrysninger stemmer med dine? Ellers kan det jo bli litt stusselig dette her...

PS: Om du har tid til å gjøre noe dill bare for å glede et nysgjerrig hjerte; Kan du velge JA under Instillinger, Formatering og Vis Koblingsfelt på bloggen din? Har sååå lyst til å teste ut noe, serru ;)

AstridVU sa...

Og forresten; Jeg er HELT enig i det du skriver om fruktklumper i mat! ...og at frukt er digg ellers, selvfølgelig. Heia mos, heia mos!

Goda, eller Kathrine om du vil:-) sa...

Hei! Nå har jeg gjort det du ba om, og kan du sjekke om den linken funker nå? Den funker hos meg, men jeg ble litt usikker....thanks!

AstridVU sa...

Yup, nå virker linken. Men det greiene jeg ba deg om, ser ikke ut til å ha en effekt. Jeg ser i alle fall ikke "opprett kobling" under innleggene dine. Mystisk. Kanskje de bare kommer på innlegg publisert etter at du gjorde endringen? For du husket jo å lagre, sant? ;) hehe

AstridVU sa...

Okay, jeg skal slutte å gnåle nå - altså etter denne gnålekommentaren; Kan ikke du linke til innlegget mitt i denne posten din? Dvs bare gjøre noe av tektsen om til link, og så link direkte til det samme innlegget om listen hos meg (altså ikke til selve bloggen)? Om du gidder og har tid og du må SEFF ikke gjøre noe som helst og slettes ikke nå. Oki doki. Nok mas nå. Sorry :(

AstridVU sa...

Pssst - du får lov å slette den koblingen min nå (om du har sjansen til det), for jeg slettet det greiene som jeg ikke skjønte. Teite koblinggreier :(