mandag 17. november 2008

Her skal man henge med i svingene!

Når vekkerklokken ringte halv syv idag skjønte jeg ingenting, jeg hadde en sånn følelse av at det måtte være en seriøs feil et sted. Jeg har liksom ikke helt fått med meg at det har vært helg engang, før det plutselig var mandag morgen igjen. Det har nok noe med helgens innhols å gjøre, og det har vært MYE, men allikevel følte jeg meg skikkelig snytt der jeg lå og hadde mest lyst til å pælme denne vekkerklokka hardt i veggen.

Men - det er rart hvor fort kroppen våkner opp, og så er man igang, og når jeg tenker over det nå har det vært en veldig fin helg, med masse koselige ting for alle, og faktisk jo mer jeg tenker over det jo lenger virker det siden det var fredag!



Vi har en koselig tradisjon hver fredag ettermiddag, vi er på svømming med barna, sammen med familiene Moen Rønnevig og Westby Hanæs. seks glade barn, og seks glade voksne, som gleder seg over at det er fredag! Etter vi har badet spiser vi vafler og prater litt, før alle går hvert til sitt og lager middag, detter ned i dofaen og har helle gullrekka foran seg. Denne fredagen ble litt annerledes, det skjedde plutselig mye! Thea og Henrik holder på med det nye huset sitt, så vi tok med Nico og Seb hjem. Ikke før hadde vi åpnet døra hjemme så kom Snorre over, og da var alle lykkelige - gutta hadde en kompis hver å leke med, og Seb kunne kose seg med to voksne som dullet med han:-) Fredag var også dagen for Siris 30-års dag, så innimellom barnepass fikk jeg pyntet meg og bakt den paien jeg skulle ha med. Geir lagde pizza samtidig, så vi følte nesten vi hadde vår egen lille restaurant der vi hadde fått inn ulike bestillinger! Mens vi holdt på kom Susanne over, og hun pyntet seg og tok et glass vin sammen med meg før vi dro avgårde! Koselig å se henne igjen, og det er noe med oss jenter og det å pynte oss sammen, eller jeg synes iallefall det er veldig koselig! Før, da vi spilte fotball, gjorde vi det ofte, men nå blir det liksom sjeldnere og sjeldnere! Naturlig nok....!



Vi dro avgårde til Siri, som hadde invitert til Black and White party, og snakk om å gjennomføre ting! Det var bare svart og hvitt i hele huset, skikkelig kult! Alle var kledd i svart og hvitt også, til og med sjokolade papiret var sort og hvitt....digg mat og god stemning. Vi jentene hadde diktet sang selvfølgelig, og fikk fremført vår versjon av "Tell me more" til Siri uten bakgrunnsmusikk, så jeg vet ikke om det var så veldig rent eller så veldig pent. Men det gjør vel ikke noe i grunnen. Lene, Marie og Guro hadde også laget sang - skikkelig kul, og de ga nok litt mer enn oss, det var bånn gass på volumet iallefall! Festlig! Siri var den siste av oss som ble 30, så nå er vi ferdige med å dikte sanger til 30-års lag.....12 stykker har vi laget, det er jo ikke verst! Turen gikk videre til Horgans, der vi hadde et langbord i bakgården. Jeg måtte reise hjem, skulle på seminar på lørdag klokka 08.00!



Hadde en fin dag på seminar, på det nye hotellet 33 på Østre Aker vei - utrolig kult sted! Med sinnsyk god mat, det er den råeste lunsjbuffeten jeg har sett! Og det som er det kuleste med Choice/Quality hoteller er at det er gratis popcorn og softis til deltakere på seminarer og konferanser! Det er bare å forsyne seg, og man lager softisen selv! En opplevelse i seg selv spør du meg! Og har man ladet opp til seminar med 30-års dag er det ganske mye softis og popcorn man kan få i seg på en dag!



Da jeg kom hjem fra seminar var huset tomt, hvor ofte er det det skjer liksom? Barna var med mamma og pappa på Hakkebakkeskogen på Nationalteateret, Geir var og ordnet noe greier. Jeg fikk ryddet og handlet og spist hekt alene før jeg hentet teatergjengen på t-banen halv ni på kvelden! Det var to glade barn og to glade voksne som hadde masse å fortelle, tydelig at det var stas....Herman har siden det vært Petter Pinnsvin, og siden jeg har innrømmet at jeg synes han er litt skummel er det ekstra gøy å skremme meg med "pinnsvinbrøl". Skjønner jo det. De fikk iallefall fortalt at de hadde klart å redde brumlemann, og de som satt i salen måtte hjelpe til å svare på spørsmål, og da hadde de klart det! Barnas verden er så deilig å observere. Tror besteforeldrene koste seg også, men jeg regner med at resten av kvelden ble tilbrakt omtrent som dette bildet viser.

Dette bildet er fra påsken på fjellet, og det er energitappende å være rundt våre energiske barn, noe både mennesker og dyr får erfare:-) Nå tror jeg kanskje jeg får mine foreldre på nakken, men det får jeg heller bare få!

Så kom søndagen, og vi satte kursen for marka, vi fikk med oss 75% av fam. Rønnevig, 100% av familen Ruud-Valen, og ikke minst fikk vi dratt med oss Tomi, omtrent rett fra nachspiel! Det er forskjell på folk, ja! Selv om det var langt og kaldt tror jeg det var ok, eller hve Tomi? Han fikk prøvd seg med barnevogn, og han fikk oppleve hvor utrolig lang tid det kan ta å gå tur/retur Frognerseteren-Tryvann på små bein.....Kathinka og Aleksander var også med i følge, veldig hyggelig!

Vi møtte også fam Lindby og fam Bruusgaard på parkeringsplassen, så vi var ikke mindre enn 23 stykker i følge innover veien der....herlig!

Søndagsmiddagen ble servert hos mamma - suppe og ferskt kjøtt - digg! Og da var det bar å benke seg ned og se Fotballåret 2008 på TV før det var sengetid og helgen var slutt! Jeg fikk med meg halve "Legally blonde", fantastisk underholdning må jeg si, før Ole Lukkøye tok knekken på det som var igjen av en utrolig innholdsrik helg! Nå tar vi fatt på en ny uke, med nye ting på tapetet, først ikveld skal jeg på skravle kveld med Astrid og Kirsti - det blir så kos!

2 kommentarer:

AstridVU sa...

Ah... Føler nesten jeg har vært sammen med dere i helgen nå, jeg :) Takk for update! Forresten, hva skal vi snakke om på daten vår i kveld nå da? HEHE - akkurat som DET er noe problem... Gleder meg til vi sees, snuppemor!

Goda, eller Kathrine om du vil:-) sa...

ja, leste gjennom og skjønte at dette var veldig detaljert, men men....håper du er bedre i formen, gleder meg til skravle kveld!