søndag 29. mars 2009

Så var helgen nesten over.....

.....og jeg må si den har gått fort! Kan ha en sammenheng med det ganske så tette programmet vi har hatt, og at vi har kost oss med koselige gjøremål, gode venner og familie, at det har vært perlevær-men også at fridager har en tendens til å gå veldig fort! Og ikke minst at vi har stilt klokken....som jeg holdt på å glemme....det er rart hva en times forskjell gjør, dagen blir faktisk kortere, det tar lengre tid før barna sovner om kvelden, og jeg tør ikke tenke på hvor trøtte de kommer til å være imorgen tidlig....

Vel vel-den tid den sorg! Fredag etter jobb hadde vi pizza-middag med Siri og Pelle, og Sverre og Susanne og Super-Erik. Litt fordi det er lenge siden vi har vært sammen, litt fordi lørdag dro Geir og Siri til La Manga på treningsleir, og litt fordi vi går rett i påskeferie og dermed ikke får sett hverandre på to uker. Og litt fordi det er hyggelig for både barn og voksne og se hverandre:-)
Erik fant fort de nye piratlekene til Herman, og fikk lapp på øyet og pistol i hånda innen få minutter! For ikke å snakke om kikkerten, han så mye rart gjennom den!

Lørdag morgen, veldig tidlig dro Geir avgårde, til åtte dager på La Manga. Det er vel åttende eller niende året på rad han er borte en uke omtrent på denne tia, menjeg kan ikke si jeg setter noe mer pris på det med årene. Selv om det er lettere med gutta en uke alene nå enn før, er det også en periode hvor jeg ikke er helt på topp fysisk, og magen gjør at jeg blir litt trøttere enn ellers, så jeg synes det er litt slitsomt. Men- helgen har gått veldig bra, så da er det uke vi skal igjennom, og jeg tror jammen den skal gå fint også!

Men - mer om helgen først. På lørdag startet vi tidlig, og var på Ikea før klokka ti! Vi dro med Kristine og jentene, og barna var en time på barnepassen mens vi fikk oss en runde gjennom varehuset og fikk sett på noen møbler vi har sett oss ut, og fikk kjøpt litt hyller, rullgardiner, knagger og annet smårask man alltid har behov for når man først ser det.

Barna fikk sin lovede is, før vi satte kursen mot Nadderudhallen, og fikk svømt og lekt og vasket oss!

Da vi kom hjem igjen var vi ganske så sliten alle sammen. Etter litt rolig lunsj og litt leking ble det en liten spasertur til butikken for å kjøpe lørdagsgodt, før vi kom hjem og det ble bestemt at Fredrik skulle sove hos Snorre, og jeg og Herman fikk en rolig kveld hjemme.

Søndag morgen startet med at jeg hadde glemt å stille klokka, det jeg trodde skulle bli en laaaang morgen ble, ikke stress-aktig, men litt mer travel enn jeg trodde! Men vi var på Kråka som avtalt litt over elleve, og fikk noen timer i solen og snøen som er sånne timer man kan leve på leeeenge! Det var påske-stemning og fire glade barn, og noen koselige timer for meg med Titti.

Se på bildene under, så skjønner dere at de koste seg glugg ihjel:-)










































Ja, som dere ser - det ble en dag med snøscooterkjøring og snørekjøring og kos i solen. Titti kjørte barna i snør etter den store scooteren, og de fikk en sinnsyk fart! De lo og hvinte og så ut som snømenn, og jeg kan bare snakke for mine barn - men dette var en opplevelse for livet:-) Fredrik fikk til og med kjøre selv, han styrte den lille som om han aldri hadde gjort annet, og han kjørte med de andre etter seg på snøre! Herman nøyde seg med å sitte på scooteren i ro, men jeg tror det var frykten mer enn lysten som styrte han fra å sette avgårde!
Så var det ettermiddagen, og lapskaus hos tante Kari sto for tur. Masse mennesker på liten plass, god mat og god stemning - akkurat som det pleier. Nå er det tre slitne som tar kvelden, og gleder seg til en uke der det også skal skje litt, men det skal vi rapportere om etterhvert.....

1 kommentar:

AstridVU sa...

Å, lykke til med gutta denne uken da - det går nok over all forventning. Og trenger du en times barnepass eller to, så vet du hvor vi bor :) Det er IKEA her på Furuset vet du, så null problem!