søndag 22. mars 2009

Så var helgen over....!

....allerede før jeg tenkte den hadde begynt....men når jeg tenker på hva vi har gjort skjønner jeg at det har vært et par fridager.

Fredag varalle guttene på kino, og jeg var på brudepikekveld:-) West begynner å få bra kontroll på bryllupet, og jeg gleder meg bare så veldig til den store dagen! Men mer om det i et annet innlegg en annen dag!

Lørdag formiddag ble en ordne-og-fikse-dag i huset, rydde litt klær på plass, henge opp et par bilder osv. I tillegg hadde vi Sverre og Erik på frokost, og det var veldig hyggelig å se dem igjen, lenge siden sist. Erik er like søt og sjarmerer tanta si i senk!

Etter frokost og litt lekong dro Geir på kamp, og vi andre gikk ut i solen og lekte! Det var virkelig vår, og vi har tatt ut sykler, sparkesykler, småsko og til og med kritt! Det ble en god samling barn og voksne utenfor i gata hos oss, og vi stekte vafler på trappa og satt ute i solen i flere timer! På ettermiddagen skulle Fredrik være med Snorre på Ullevål og se VIF-Ålesund, og da Herman og jeg fikk billetter av Linda dro vi også. Det ble damene og barna på fotballkamp, og om ikke vi henger med noe spesielt lag skal iallefall barna våre bli VIF supportere!

Herman er ikke videre glad i å bli tatt bilde av, og heller ikke videre opptatt av fotballkamper, men da skjerfet kom på kom jammen heiingen igang også.....heia Vålejenga, heia Vålejenga.....

Det er ikke så greit å sitte rolig i 90 minutter, men det er rart hva popcorn, sjokolade og pølser kan bidra med!

Som jeg sa ble det jentenes tur med barna på kamp, og sammen med oss var Kristine med Andrea, Thea med Nicolay og Linda med Siw:-)

Da vi kom hjem var det lørdagstaco med hele familien Ruud-Valen, og mens gutta lekte nede holdt lille Andrea et show for oss voksne som var helt fantastisk morsomt! Hun lo og sang og gjorde seg til som bare en liten jente som vet hvor søt hun er kan:-)

Søndag morgen var det duket for en rolig morgen, men så ringte det på døra og naboen ville ha med Fredrik i Nadderudhallen. Jubelen stod i taket, men Herman ble tilsvarende deppa, så da endte det med at jeg ble med med han også. Gutta er gærne i vannet, men koser seg glugg ihjel. Og med en leken Hans Jørn som var hai i over en time var det mye moro!

Da vi kom hjem var det igjen full baluba i gata, tror det var 20 unger ute, og det ble brødskiver og knekkebrød i sola. Det var virkelig varmt å sitte i sola, så vi konkluderte med at våren virkelig er her!

Etter et par timer ute fikk vi litt tid inne til å ordne litt mer, fikk opp et par hyller og noen pynteting, og da var mor fornøyd! Geir tok med Fredrik på Cageball, og jeg skulle spise i Ankerveien med Herman. Han hadde vært inne og lekt hos Snorre (uten Snorre) en stund, så jeg gikk ned dit for å hente han, og da jeg kom inn lå han jammen og sov på stuegulvet!

Han hadde hodet på en sacco-sekk, og sov som en stein! Det tok nesten en time før han var seg selv igjen, og jeg lo godt av han......den gutten sovner aldri av seg selv, men her sovnet han rett ut på et gulv, hos noen andre! Han slutter aldri å overraske iallefall!
Etter middag i Ankerveien var det hjem og lage middag til Fredrik og Geir, og nå har gutta lagt seg og jeg skal se på kamp på TV, og lade opp til ny uke:-)

2 kommentarer:

AstridVU sa...

Dere lever virkelig DrømmeLivet! Jeg og vil ha vår og 20 unger i gata og lage vafler og ha nyoppusset hus og det hele..... NÅ!

Kan jeg få komme og se snart? ;)

HR23 sa...

Barn i VIF utstyr..... Jeg har sjekket litt rundt og det lar seg visst ikke gjøre å anmelde dere til barevernet pga å indoktrinere deres barn inn i VIF kulturen. Nicolay kom hjem med flagg, men presiserte at det var mamma sitt. Enda godt! Men det skal være sagt at ejg setter veldig pris på at gutten går på fotballkamp i alle fall. 3xLyn - LYN, LYN, LYN