tirsdag 24. mars 2009

Min dag på jobben:-)

Tror faktisk ikke jeg har blogget om arbeidsdagen min før, så det tenkte jeg jeg skulle gjøre nå!
I utgangspunktet en hel vanlig arbeidsdag, men som har sett sånn ut:

08.03: ankom jobben. Vet vet det eksakte tidspunkt fordi vi har stemplingsur....og hvis du lurte på om du leste riktig nå, så gjorde du det....vi har stemplingsur....

Etter innlogging på pc, svare på noen mail og lese et par avisoverskrifter var det morgen kaffe halv halv ni. Idag trakk den ut til ni, da begynte dagens tre-timer kurs. Vi har en portefølje med kurs om Lov og rett, både idrettens egne regler, og lover vi forholder oss til som vi ikke er så klar over:-) Idag var temaet Offentlighet og forvaltning, og jeg skal innrømme at det høres tørt ut, men det var faktisk ganske interessant, iallefall å se på egen egen organisasjon og vurdere vår egen åpenhet og tilgjengelighet. Og en honnør til Gunnar Martin Kjenner som klarte å gjøre innholdet spennende! I tillegg var det en gjesteforeleser som var journalist, som drev med gravejournalistikk og korrupsjon innen idretten. Han hadde mange interessante historier å fortelle fra både norsk og internasjonal idrett.

Etter kurs og lunsj var det telefontid, samt å forberede tre presentasjoner Tonje og jeg skal ha nå rett før og rett etter påske. Og så kom Robert på besøk med skjønne lille Hanna. Robert har vært i pappaperm i tre måneder, men begynner å jobbe igjen på mandag, så det var vel et slags lite "oppvarmingsbesøk" de kom på, veldig hyggelig. Hanna er bare så søt, og når jeg ser små barn gleder jeg meg bare så veldig til å få baby, men så gleder jeg meg så veldig til å dra hjem og hente guttene også, en sånn god følelse av savn og glede!

Nå har Robert og Hanna gått, så nå slår jeg ihjel noen minutter før jeg skal sette meg i kø hjemover. en kollega kom akkurat innom og hadde sett Tangerudbakken Borettslag på TVNorge igår, og det gjorde jeg også, iallefall deler av det. Og da kunne jeg jo ikke annet enn å skryte av at to av spillerne på Unified var med i gårsdagens episode. Hans Henrik og Kim har en egen evne til å stikke seg frem på TV og i aviser, så jeg var vel ikke så overrasket over at det var de to som var med.....det vil si, det er vel egentlig Hans Henrik som har denne evnen, mens Kim så gjerne vil ha samme oppmerksomhet som sin kamerat, så han passer på å holde seg i nærheten av HH til enhver tid, på den måten er han sikret å komme med han også......
Og jammen går ikke jeg fem på og publiserer et bilde av dem her også.....Kim er keeperen, til venstre, og HH er helt til høyre. Bildet er tatt da vi var i Kina for halvannet år siden. Ingen skal beskylde disse for å være spesielt sure på tur:-)

Ja, dette ble jo ikke akkurat noe om arbeidsdagen min da, men det er np det jeg har gjort idag. Egentlig en deilig dag, men litt lite effektiv i forhold til hva jeg gjerne skulle ha gjort, men på den annen side - da har jeg noe å gjøre imorgen også:-)

så nå skal jeg ta to telefoner, pakke sammen tingene mine og sette kursen hjemover. Tenkte å kjøre hjem og parkere og få meg en spasertur til barnehagen og hente guttene, så får jeg litt luft før vi tar fatt på middag, barne-tv og innetiden før leggetid. Og idag er det jo tirsdag, så da blir det jo TV-kveld:-)

Ingen kommentarer: