tirsdag 10. mars 2009

Den store flyttedagen!

Er her!!!! Det er altså idag vi flytter over i det nye huset, etter vi (les: Geir) har pakket ned og lagret og byttet plass på alt vi eier de siste dagene. Siden fredag har vi klart oss med papptallerkner, en kopp hver, plastbestikk og et par klesplagg hver, resten er i en eller en annen svart sekk eller pappeske, stablet sammen i stuen!

Gutta har sovet på madrasser de siste nettene, de skal få nye sendeg og de gamle har vi kastet. De synes det har vært super stas å sove på gulvet, og heldigvis for det, for nå har vi pusset opp så mye at vi må vente litt med å kjøpe de nye sengene....

Jeg har innredet det nye huset inne i hodet mitt en tjue-tredve tusen ganger, men jeg vet fortsatt ikke hvordan det skal være, og en av grunnene til det er at jeg liksom ikke har sett huset ferdig enda! Arbeiderne ble ferdige idag, etter jeg dro på jobb, så jeg aner faktisk ikke hvordan det endelige resultatet er! Har jo sett glimt, og jeg tror det blir veldig fint, men jeg har ikke sett gulvet uten papir på, ikke sett rommene med gulv og malte vegger, og ikke sett kjøkkenet i lys....så nå er jeg fryktelig spent og gleder meg til å komme hjem og se!

Jeg ser for meg en litt alternativ periode fremover, hvor vi mangler litt skap, litt møbler og litt gardiner og sånn, og ikke minst at vi mangler en god rygg som kan rydde og fikse litt og få ting på plass. Det er helt klart å fordel å kunne bidra når man flytter er min konklusjon, men det går bra uansett!

Heldigvis har vi gode venner og naboer som kommer og hjelper oss i ettermiddag, det skal bæres og settes på plass! Gutta og jeg har alliert oss med naboer så vi får middag og ett sted å være, som i tillegg er rett ved siden av, så er det mulig å følge litt med på hva som skjer og komme med små og velmenende direksjoner til flyttefolket....:-)

Håper vi er istand til å gi en litt mer fyldig reportasje imorgen, etter alt er i et annet hus og vi har tilbrakt vår første natt mellom nye vegger!

1 kommentar:

AstridVU sa...

Åååå, tenk at dere flytter nå!!! FANTASTISK spennende å se hvordan dere får det, hva dere har gjort av oppussing og det hele, så nå tror jeg rett og slett jeg ringer deg plutselig.

Og, arbeidere skriver du ... noen du vil anbefale kanskje???