torsdag 19. mars 2009

Hva skal jeg skrive om?

Jeg har liksom lyst til at bloggen skal være oppdatert jevnlig, og jeg har lyst til at det skal være innlegg der som sier litt om dagliglivet, om hva jeg tenker og opplever og så videre.....men nå er det jammen sånn at jeg ikke helt vet hva jeg skal skrive om!

Astrid har laget en poll på sin side om hva leserne hennes ønsker at hun skal skrive om, men jeg med mine kanskje fem lesere kan jo ikke legge opp til det:-)

Så når jeg sitter her nå (ja, i arbeidstiden!) og lurer på hva dette innlegget skal handle om tenker jeg:
- skal jeg fortelle at jeg er frustrert mamma fordi barnehagen sier at Fredrik kjeder seg og ikke har utfordringer i hverdagen sin der? Uten å gjøre noe spesialt med det?
- Skal jeg fortelle om barnegymen igår, som er en hyggelig happening for hele familien, der barna gymer og vi møter gode venner?
- Vil noen vite mer om hva som skjer med mor og barn i svangerskapets uke 23?
- Trenger noen mer info om ryggprolaps, bekkenlåsning og hoftefeil enn at jeg er bedre enn jeg var?
- Vil dere vite ny status i huset? Ja - det kan jeg skrive litt om! Sengene vi kjøpte på Ikea passet ikke på rommene, men det ble fint allikevel. Idag kommer min interiørkonsulent Westby på besøk, og hun skal hjelpe med med hvor bilder skal henge, pynt skal stå og hvor vi etter hvert bør plassere de møblene vi skal kjøpe når vi har spart penger:-) Hvis vi ikke får gjort noe skal vi drikke kaffe og skvaldre:-)
- At idag skal jeg spise middag i barnehagen - de har invitert til foreldrelapskaus, og det er Fredrik som skal lage maten! (stolt) (og spent).
- At jeg blir litt smågal i hodet av å sitte inn i dette været? Lyst, sol og digg temperatur ute, men ingen av delene inne på mitt kontor?
- Apropos kontor - jeg har fått huset mest high-tech kontor:-) Heve-senke pult og en storl som heter backup som aldri står i ro - det vil si at ryggen jobber hele tiden! Og ny pc! Burde øke motivasjonen betraktelig...!
- Det er frustrerende å ikke kunne fortelle om små hemmeligheter til folk, for eksempel at jeg ikke kan diskutere med Westby om ting som hun ikke skal vite noe om.

Ja, det er iallefall noe av det som surrer rundt i hodet på en arbeidslei, gravid, litt skjev dame, som gleder seg til hun kan begynne å leke med barna, trene, rydde, ordne og være litt mer sosial enn hun har vært de siste ukene. Tror kanskje det totale fraværet de fem nevnte tingene er grunnen til at jeg er litt lei:-)

Men nå skal jeg til Holmlia på jobbmøte, og når pliktene kaller må man løpa avgårde!


1 kommentar:

AstridVU sa...

Åååå, jeg kjente meg *bittelitt* igjen i innlegget ditt, kan du si :) Og svarene på spørsmålene dine fra meg er: JA JA JA JA JA, jeg vil lese om alt. Alt fra familielivet, ryggen, jobben, treningen, huset (SPESIELT! Hvor blir det av bildene?) og alt det andre... Selv om vi får sett hverandre så sjelden, så føler jeg at vi likevel er litt up to date pga disse bloggene våre. Og det liker jeg :)