mandag 9. mars 2009

Mine cafebarn;-)

Jeg har bestukket mine barn i helgen. For min egen hygges skyld. Den årlige lunsjen med NMH-jentene var på lørdag, og siden det er så hyggelig å se igjen jentene var motivasjonen min for å få med med to timer på Bølgen & Moi ganske så stor..... like stor var utfordringen medå få barnevakt, og da jeg ikke fant på noe lurt tenkte jeg at det fikk briste eller bære, og jeg tok dem med meg. Mine energibunter, i fotballdrakter og spidermanstrømpebukser, på Bølgen & Moi en lørdag formiddag i dårlig vær. Vi var ikke alene der, for å si det sånn, men de andre som hadde med seg barn hadde barn som hadde litt mer cafe-aktige klær og som hadde litt mer trening i å sitte stille på cafe enn mine. Men - jeg hadde tatt mine forholdsregler, og bestukket barna. De fikk hver sin nye kortstokk,dehar begynt å spille krig, og når de er i sitt rette humør kan de spille kort og leke med hverandre i relativt stillesittende posisjon en god stund. På lørdag varte denne stunden i nesten 50 minutter!!! Og da de begynte å røre seg så smått dro jeg esset opp av ermet - Nintendo DS spillene - som har veldig restriktive regler knyttet til seg......og de fikk spille nesten en hel time!! De var lykkelige, jeg storkoste meg og i farta glemte jeg å skamme meg litt over min "metode". Da vi skulle gå minte de meg på at jeg hadde lovet dem både muffins og kakao, noe de ikke fikk på cafeen, og jeg må jo holde det jeg lover, så det ble kakao og muffins på første bensinstasjon.....:-). Hvis dere lurer på om de ikke fikk matpå cafeen, så fikk de velge drikke, og detble ubegrenset med brus, i voksenglass, dvs vinglass,medisbiter og noen som helte oppi til dem! Det ble servert det diggeste, ferskeste brødet, med meierismør, og jeg tror Fredrik spiste seks skiver og Herman fem! Haha....vel, kanskje dere synes dette var et rart innlegg, men det var høy spenning hos meg omhvordan dette skulle gå,og det er så deilignårdet går sånn over all forventning! Så selv om vi blir å finne på Tryvannstua felst lørdager, kan det hende si prøver igjen med lørdagslunsj på cafe i byen, med nintendo og kortstokk:-)

2 kommentarer:

AstridVU sa...

Åååååå, kan ikke vi få booke dere inn på en kafedate da pliz? Det er litt mer sannsynlig enn at vi kan møtes på Tryvannstua for å si det sånn :) Og mine barn har ikke sett Nintendo DS engang (tror jeg), så da hadde nok de sittet som naglet for å se og lære også.

Pretty pliiiiiz! Booke dato?

Goda, eller Kathrine om du vil:-) sa...

Jaaaaaa! nå i helgen(14-15) er det litt vanskelig, vi flytter nemlig idag, men kanskje helgen etter(21-22)? Hvis vi ikke drar på fjellet, det er en halv plan om det nemlig.....hvis ikke kan vi heeeelt sikert helgen 28-29, da er Geir en uke borte og vi andre trenger noen til å passe på oss:-)