mandag 16. mars 2009

Tips til morsom lesing:-)

Jeg titter hver eneste dag innom bloggen til Astrid, og der kommer det støtt og stadig innlegg som er verdt å få med seg:-)

Les dette innlegget om Astrids tur ut på fredag som var, og se om dere kjenner dere igjen!
Jeg lo spesielt godt over at Astrid og hennes selskap kommenterer bordhøyden og stolene på Fridays, og at de er bekymret for om disse små pikene skal bli syke pga sine korte skjørtelengder:)

I min situasjon frekventerer man ikke byen by night, egentlig er det veldig sjelden jeg gjør det selv når jeg er ugravid og ikke har prolaps, men nå er det iallefall ikek mye uteliv på meg. Derfor lever jeg gjennom mine venninner som er ute litt oftere enn meg, og noen av de er så greie at de ringer søndag morgen (morgen for dem, tidlig ettermiddag for meg) for å avgi rapport om hva kvelden og natten har ført med seg. Jeg ELSKER disse rapportene, og blir en sånn god blanding av misunnelig på det ubekymrede festlivet, og veldig glad for at jeg ikke er fyllesyk og trøtt og sliten:-)

I går fikk jeg en sånn rapport, og den står så bra i stil til Astrids innlegg at jeg skal gjengi den i korte trekk. Jeg skal ikke si hvem som har avgitt rapporten, jeg er tross alt forsiktig med å oppgi mine kilder, i frykt for at det ikke skal komme mer informasjon fra de ulike informantene.
Vedkommende, la oss kalle henne (ja, det er en jente) X, er omtrent på min alder, og var ute down-town-Oslo lørdag kveld/natt. Det var et slags følge som var sammen, hvor alderen varierte fra 18 og oppover. X fikk spørsmålet om hun hadde spilt fotball i Røa i GAMLEDAGER. GAMLEDAGER! Hva svarer man på det? Nei, jo, ja, definer gamledager liksom? Hvorpå hun ble spurt om hun var sånn tredve år og sånn? Ja, hun er jo det - so what? hun hadde følt seg litt gammel, men liksom uten grunn tenker jeg.....men kanskje det har kommet dit at vi blir sett på som litt "gamle", selv om vi såvidt har passert 30 (....) og fortsatt føler oss unge og spreke? Jeg vet ikke, men jeg lo godt av både den mottatte rapporten og innlegget til Astrid:-)

Man er ikke eldre enn man føler seg - og heldigvis for meg, for jeg føler med heller 80 enn 30......!

1 kommentar:

AstridVU sa...

Oj, takk for anbefaling Godings :) Bortsett fra at jeg ikke er helt sikker på om eventuelle lesere ler med meg eller av meg? ;)