tirsdag 14. april 2009

Bloggetid igjen - endelig!

Det var da veldig lenge siden sist!

Når jeg går tilbake og ser er det over to uker siden, og hvor de to ukene har tatt veien skal jeg nå prøve å rekonstruere....

Det var jo sånn at Geir var på La Manga en drøy uke, og i løpet av den uka fikk vi gjort riktig så mye faktisk!

Mandagen var det pølsefest hos Thea, i anledning at Marte og tvillingene var i byen:) De nærmer seg året, og det har gått fort - og de er jo ikke noe mindre søte akkurat.....!

Kristine møtte opp med Andrea og Emilie, jeg var der med guttene, Ida med Sigurd, Thea selvfølgelig - med Nico og Seb, og Anette kom med Eline etterhvert.

Her er det luringen Sebastian som titter frem i trappa, og under er det Andrea og Emilie som smiler til oss:-)



































Vilde og Jacob leker med en veldig morsom buss, Sigurd smiler pent og Eline venner seg til bråket som allerede var på et høyt nivå da hun og mamma Anette kom....ja, mammaene var også der:
De eneste som ikke har klart å snike seg med er Ida og Thea, og Nico - men han er så godt dokumentert på denne bloggen:-)








Det var da mandagen, tirsdagen var det igjen bort til middag, og denne gangen til Philip som går på samme avdeling som Fredrik og Herman i barnehagen, og som er en god venn av begge to. Vi fikk spaghetti og is, og en hyggelig ettermiddag for gutta og for meg og Irene.
Onsdag gikk oss litt hus forbi, og vi måtte avlyse gymen - vi fikk det rett og slett ikke til. Istedet gikk vi oss en laaaang tur - helt til Røa og hjem igjen - vi måtte handle inn noen nødvendigheter til påakeferien: Tegne- og aktivitetsbøker, bober, skihoppere, svarteper og uno. Også tok vi oss en is i sola og gikk hjem igjen og så landskamp på TV.
Torsdagen gikk med til å pakke og gjøre klart til ferien, og tidlig fredag morgen dro gutta med mamma og pappa til Beito. Planen var at jeg skulle komme etter på kvelden, men djeg ble bedt bort på kvelden, og dro heller opp tidlig lørdag. Ankom da til STRÅLENDE påskevær, og tok poå meg skiene og tok med gutta i bakken. Det var virkelig en perfekt påskedag, ikke en sky, fortsatt ok snø og ikke så mange mennesker. søndag morgen kom Geir opp etter en forsinket landing fra Spania lørdag kveld, og vi fikk en ny dag i bakken i fint vær.
Sånn gikk i grunnen uka, det ble gradvis dårligere vær, men det gjør visst ikke noe for de fleste, er nok bare jeg som jobber hardt for brunfargen....vi fikk gått litt langrenn, selv om føret var vanskelig, men når det ikke funker er det godt å ha slalombakken! Og som om ikke det var nok fikk vi låne snøscooteren til Titti og Line i tre dager, så vi hadde noe å leke oss med utenfor hytta:-) Vi snørekjørte og hadde det riktig så moro! Bilder følger senere....Det ble bygget snømann og borg - men snøen var så tung og våt at det datt sammen etter kun kort tid igjen.
Fredrik debuterte på Arnolds pub på kveldstid, da han til sin store frustrasjon fant ut at det bare var Zebra som viste Tromsø-Vålerenga mandag i uka. Dermed måtte Geir ta med sin eldste sønn på pub, og de bildet jeg fikk på telefonen av min lille 6-åring på barkrakk med en skål nøtter og en brus var jo litt morsomt....:-)
Ellers fikk vi presset inn tur i svømmehallen med Ellinor og Agathe, påskeegg, kortspill både med og uten juks, og ellers lange dager ute med varierende grad av aktivitet. Akkurat sånn en påske skal være.
Fredag reiste Geir hjem for å trene, og etter litt betenkningstid satt jeg meg i bilen fredag kveld jeg også. Dermed fikk vi noen dager hjemme også, og ferie i byen er deilgi det og! Gutta fikk lekt med nabobarna, og vi fikk sosialisert oss med alle våre gode naboer. Vi fikk møte et vårlig Røabanen igjen, og syklet vår første tur til Frognerparken, og mandag var det endelig serieåpning for jentene, så nå er hverdagen igang der den skal være for vår del!
Puh! Skjønner nå at det er en del ting vi har gjort siden sist, men nå skal det bli oftere oppdateringer, satser jeg på iallefall:-)

1 kommentar:

AstridVU sa...

Å, så godt det var å logge seg på Google Reader'n min og se et par nye innlegg fra Godings. Har nesten blitt bekymret vet du... :)

Og for en deilig påske dere har hatt! Her har tiden gått til pakking, rydding og kasting - og nå er vi jaggu i hus på Nesodden. Veldig, veldig rart...

Og bare jeg får opp min egen pc så jeg slipper å sitte på mamma's urgamle tregost, så skal det nok blogges litt herfra også.

Ha en nydelig dag :) KLEM