mandag 20. april 2009

Så var det på'an igjen....!

Det er så rart med disse ukene, det er mandag før jeg skjønner at helgen er igang, og før jeg kommer igang med uka er det fredag ettermiddag....det tyder jo på at vi gjør ting vi liker, og at vi har det bra - at tiden går fort mener jeg-, men allikevel synes jeg det innimellom går litt vel fort!

Men det er jo ikke noe å dvele om, nå er det ny uke, og jeg ser frem til det!
Dette har vært en aktiv helg, iallefall har vi vært ute nesten hele tiden, med dugnad i borettslaget hele lørdag, og utedag hjemme igår, med masse unger som lekte overalt, og masse god kaffe til alle snille voksne som følger med på de søta barna:-)

Lørdag kveld var vi i 40-års dag til Jan, og herregud for en fest! Nå kan jo jeg gjengi hendelsesforløpet, i og med at jeg var den eneste som ikke drakk, og det er det nok flere som er glade for! Men jeg skal ikke røpe alt som skjedde og ikke skjedde, men jeg kan fortelle om et fantastisk måltid, fra en helt utrolig kokk som var innleid fra Kulinarisk Akademi, tidligere Gastronomisk institutt. Han var 22 år gammel, og så proff at jeg nesten ikke trodde det var mulig! Han hadde brukt en uke på å lage maten, så dere kan tenke dere....forretten var noe sushi-inspirert tunfisk tartar - og jeg kunne jo spist bare det - mmmmmm! Så var det kveite - trengte ikke tygge, før det var kalvefilet :-), og så en dessert med noe sjokolade greier....og så mye vin man bare kan tenke seg, men den fikk jeg jo ikke smakt på! Men kjenner jeg Jan rett får jeg sjansen til det en annen gang!

nina var hjemme i helgen også, og det er så veldig hyggelig å ha henne hjemme. Skulle ønske hun bodde litt nærmere, og det tror jeg Fredrik og Herman skulle ønske også! hun var hos oss fredag ettermiddag, og igår var vi alle i Ankerveien til middag og trampoline hopping i go'været!

To glade gutter hoppet i tre timer, men jeg fikk sittet i solen på terrassen:-). Geir var i Grimstad og innkasserte årets første tre-poenger mot Amazon, endelig en seier! Vet ikke noe særlig mer om det enn at de vant, han kom hjem etter vi andre hadde sovnet, og idag gikk jeg før de hadde våknet!

nå sitter ejg her og forbereder en travel uke, både på jobb og hjemme, men i enden av uka er det kampfri helg og det blir bra! Men før det skal det trenes, barna skal ha sine aktiviteter, jeg skal holde tre foredrag rundt om forbi, og ha kveldsmøte imorgen....så er det noen smågreier som driver å planlegges i forbindelse med et bryllup i sommer (hemmelig), og så er det jo sånn at jeg ikke går helt for full maskin på grunn av magen....men det er gøy når noe skjer!

Ha en fin dag og en fin uke!

Ingen kommentarer: