søndag 26. april 2009

Å innrede nytt hus....

De andre gangene vi har flyttet har ikke det å innrede vært noen stor sak, jeg har stått for den saken og hatt med meg Geir rundt omkring som bæremannskap. Har fungert utmerket. Etter vi flyttet nå sist har vi fått litt mer plass, ikke så mye, men et lite hjørne i stuen vi må fyll eopp, og kjellerstuen som trenger en sofa, gjerne en sovesofa så vi har en ekstra sengeplass eller to.

Så viser det seg at Geir plutselig har begynt å bry seg om farger og form på møbler, og meningene er til dels sterke også! Min bestemmelsesrett er rett og slett bort, og det hadde nå vært greit om vi i det minste var enige om hva vi ville ha - men nei....vi liker ulik farge, form og funksjonalitet på møblene, og begge er like sta, så huset er foreløpig like tomt. Nå skal det sies at det er først og fremst når det gjelder lenestoler vi er uenige, men heller ikke sofa har vist seg enkelt. Gleden var derfor stor da vi fikk et reklamebilag fra Bohus i posten, og fant en sofa vi begge likte, med riktig form, det var sovesofa og de hadde den i brun som jeg ville ha ;-).

Den ble bestilt, men da vi kom hjem viste det seg at den var fire cm for bred, så den er nå avbestilt igjen....det var jo for godt til å være sant....

Men - vi fant lenestoler.....tro det eller ei! Og om de ikke er akkurat sånn jeg vil ha (jeg vil jo egentlig ikke ha lenestoler i grunnen), så finner vi nok ikke noe som møtes så på midten som disse.....de har reclinerfunskjon (Geir), de er ikke for store (Goda), de er i stoff og ikke skinn (Goda), og de finnes i fine farger (Goda). Jeg hadde aldri valgt disse om det var bare opp til meg, men de jeg hadde valgt hadde Geir aldr villet sitte i engang, så jeg tror vi har kommet til et kompromiss på dette punktet....så nå står slaget om sofa nede, men jeg tror jeg ligger godt an:-)

Så det er foreløpig siste kapittel i føljetongen om innredning av huset, men som sagt - to be continued.....:-)

1 kommentar:

AstridVU sa...

Aaah, merker tydelig at vi er i samme 'flyttemodus' Godings, for vi har de samme diskusjonene, ser på de samme møblene (igjen!) og skal få fyllt hele huset. Blir spennende å se om vi klarer det til slutt. Kanskje vi må kjøpe masse ræl på Finn.no bare for å fylle opp? ;) Sofaen fra Bohus er akkurat sånn vi har sett etter, om enn kanskje ikke i rød eller brun, men vi får ta en titt.

Ha en nydelig uke!