onsdag 20. mai 2009

Noen glimt fra 17. mai:-)

Så var årets 17. mai vel overstått, og selv om det er et par dager siden tåler det vel en slags mimring? Vi hadde en super dag - den var morsom, hyggelig, intens og - for meg iallefall - litt slitsom! Merker at jeg er fortung, selv om formen er finfin!

Dagen begynte 06.20, da Bærumsrussen spilte morgenstemning av Vivaldi, og Griegs fire årstider på FULL guffe rett over elven hos oss, og faktisk ga oss en rolig og behagelig start på nasjonaldagen! Jeg må innrømme at jeg savner den høye russelyden litt etter det ble forbudt med store anlegg, så dette synes jeg bare var stas!

Vi stod opp og fikk på oss pentøy og fikk bakt brød til fellesfrokosten, hengt opp massevis av flagg og ringt og sendt sms til de vi visste vi ikke fikk se i løpet av dagen.

Frokosten ble inntatt med alle våre gode naboer, og med nesten-naboene Thea og Henrik som hang seg på- veldig hyggelig. Som Nicolay sa da jeg traff han i bhg dagen etter og jeg sa jeg synes det var koselig å se han igjen- "jammen du så meg jo hele 17. mai, da, Goda". Ja, heldigvis:-)

Etter frokost tok vi turen til byen, og for å oppsummere kort:
- kaos
- bestikkelser av barn
- langt å gå rundt toget
- fikk sett kongen (heldigvis!)
- hyggelig beøsk hos tante Wenche
- veldig koselig å få sett Ellinor og Agathe, Titti og Line
- deilig å komme hjem igjen

Det var leker på skolen på ettermiddagen, før vi fikk besøk av mamma og pappa, og så var det klart for storinnrykk av naboer og venner til grilling. Det ble en utrolig hyggelig kveld, men masse god mat og masse søte barn som spilte fotball i hagen. Tror på det meste vi var 13 barn og 12 voksne - ikke verst! Det kunne nok blitt en lang og fuktig kveld for mange om ikke det var arbeidsdag på mandag, men vi avsluttet i rimelig tid - fornuftig nok!





1 kommentar:

Thea sa...

Takk for veldig hyggelig 17. mai. Går inn som en av de mest hyggelige og morosomme 17. mai - EVER.

Og du, FYI..
Morgenstemning av Grieg
De 4 årstider av Vivaldi (tror jeg)...men viktig å ikke gi noen italiener eller slikt æren for vår beste klassiske sang - EVER. Det er som å gi Hviterussland æren for Alex Ryb's Fairytale :-) og det kan vi jo ikke ha noe av