fredag 22. mai 2009

Historisk langhelg!

Mens Geir brukte torsdagen og halve fredagen på å reise til Tromsø for å spille seriekamp mot Fløya, hadde vi som var igjen her hjemme fullt program. Vi fikk besøk av Susanne og barna fra Hvaler, og Kristine var her med jentene, og det ble lunsj og leking og masse kaffe:-)

Dagens store begivenhet var da Fredrik fikk forespørsel om å spille sin første fotballkamp! Laget til nabogutten Joakim skulle spille kamp mot Vestre Aker, og med Kr. himmelfart og mange bortreist trengte de et par ekstra spillere. Det er tydelig hva den lille store gutten min har gledet seg til - hele kroppen var en stor klump av forventning!

I bilen på vei til banen sa han: mamma - nå gleder jeg meg skikkelig! Og Nå gruer jeg meg litt...nei jeg gleder meg - nei jeg gjør begge deler!

Han var iallefall veldig flink, litt mindre enn 8-åringene han spilte med, men full av innsats - og tror dere ikke han scorte et mål! Det endte med et knepent 5-4 tap, men det gjorde ingen verdens ting for Fredriksen, som la seg om kvelden med et smil om munnen og sa at dette var det morsomte han hadde vært med på noengang:-) Bilder kommer.

Resten av langhelgen består av jobb idag, imorgen er det lunsj hos Sverre og Kari på Hvalstad, og søndag skal vi i dåp til Isabell som vi skal være faddere til! Vi er både stolte og glade over det ærefulle oppdraget, og glade for at foreldrene hennes setter pris på oss sånn som vi setter pris på dem!

Referat fra alle de store begivenhetene kommer:-) God helg alle sammen!

3 kommentarer:

HR23 sa...

Kanksje noe av det kuuuleste og tristeste jeg har hørt. "Fæste" med sin første fotballkamp - scoret mål... og jeg var ikke der!!!! Fredrik rocker!!! Grattis med første målet din lille store fotballspiller - Har du hørt om MESSI, MARADONA og hele Norges MYGGEN - Grattis til Fredrik!!!! Hurra!!!

AstridVU sa...

HVA - noen som har kommentert FØR meg, her jeg sitter midt på natta og leser skribleriene dine, Godings? Akk, så var den lærlingen klar for å stå på egne ben. Congratz! ;)

Men jeeeez, Fredrik spilte kamp? Jeg satt litt med klump i halsen da jeg leste det og kiling i magen. Tenk at han har blitt så stor. Og tenk at han scorte! Heia Fredrik!!!

God å lese at dere har hatt en strålende 17. mai! Godt å lese det du skriver i det store og hele egentlig, for jeg må si jeg har vært inne på tanken om at du kanskje ikke har vært i form eller slikt... Men seff er Godis i form ;)

KLEM og natta

Thea sa...

Så utrolig kult...det skulle jeg også likt å sett. Fredrik i drakt, på lag, med dommer og motstandere. Og scoring også...
Dette går inn i historieboka - helt klart.

Men du, hvem er Isabell?