fredag 29. mai 2009

Heia Røagutta!

Igår var det endelig klart for den store herrekampen på Røa: 3. runde i NM mot tippeligamotstand fra Lyn! Det er utrolig kult for en klubb uten den aller største tradisjonen på herresiden og få oppleve en sånn kamp, og det var jammen stas for oss som så på også! Jeg vet ikke akkurat hvor mange mennesker som var der, men iallefall over 1000! Det virket veldig fullt på røabanen, og det var sol og is og glade mennesker med skjerf og røde gensere. Veldig morsomt! Jeg har etterhvert endel Røa-kamper på samivittigheten, men jeg har ikke sett så mange av dem - det er litt barnepass, følge på do, til kiosken, løfte opp et barn som har ramla, ordne opp i en konfikt, og så er det alltid så mange hyggelige mennesker der at det blir mye skravling:-) Og sånn var det igår også - så jeg fikk ikke sett allverden, og jeg trodde stillingen var 4-0 til slutt, men det var visst 6-0, men det spiller jo ingen rolle i grunnen. Det var laget et skikkelig Røa-fest, "alle" var der, og vi på tribunen koste oss iallefall!
Lokalavisen var kjapt ute med kamprapport, det samme kan ikke sies om hjemmesiden til de veldig stille LynsupporterneBastionen, men klubben selv har iallefall dekket kampen.
Selv synes jeg det var mest stas at Henrik spilte, om ikke mot gamle lagkamerater, så mot klubben i sitt hjerte, og husker jeg ikke helt feil ble han kommentert og omtalt på TV2s cupsending igår kveld. Noe sånt som "Henrik Rønnevig prøver seg på en luring, men desverre....ett eller ett annet...." At dette lure skuddet resulterte i skade trenger vi vel ikke rippe oppi ? Uansett synes jeg Henrik var flink!
så da ver den begivenheten over - da tar vi fatt på pinsehelgen uten noen planer. Men vi skal jo benytte oss av det perfekte pinseværet som er spådd:-)

Ingen kommentarer: