torsdag 29. januar 2009

Om løst og fast....

Idag har jeg hatt hjemmekontor, og har vært hos legen med min plagsomme rygg. Og denne dagen har jeg konstatert at det er mye løst og fast jeg omgir meg med.

1. Løst bekken. Sa legen, og jeg blåser i om det er løst eller fast, det er drit vondt, unnskyld uttrykket.
2. Faste klær. Alle klærne mine sitter plutselig så veldig trangt og godt på meg. Skjønner jo delvis hvorfor, og både gleder meg og gremmer meg litt over det. De store gode mye kosebuksene mine brukes nå som tights, de lange tightsene brukes som knebukser og de vanlige buksene brukes slettes ikke!
3. Løst smil. Jeg synes i grunnen at jeg er i ganske godt humør om dagen, og smiler over mange ting.
4. Faste mønster. Dagene er rutine, det er opp til samme tidspunkt, og vi gjør det samme iallefall de første 8-9-10 timene av dagen.
5. Løse tenner. Ja, ikke jeg da, men Fredrik. Han har mistet en tann, og har en løs, men nekter å la den falle ut. Konsekvensen av dette er at det er plass til masse matrester o.l. i det større og større hullet rundt tanna, som vi krangler om hvordan vi skal behandle.
6. Faste avtaler. Som gym på onsdager og svømming på fredager og pølser til middag onsdag, og pizza fredagkveld. Denne uka er flere av disse avtalene brutt, til guttas store forferdelse og forundring. Det var med god grunn det ble litt annerledes, men god grunn i mine øyne er ikke nødvendigvis godkjent i guttas øyne. Hadde jo vært rart om det var det.
7. Løse avtaler. "vi snakkes", "vi sees", "kanskje til helgen?"osv. osv. Det er så mange jeg vil se og så mange jeg vil tilbringe tid med, men det er liksom fredag ettermiddag før jeg synes mandagen har begynt, og når det endelig er fredag er det så deilig at søndag kveld plutselig er over.
8. Fast bilsete. Ja, det kilte seg fast og jeg fikk det ikke løst. Og med de faste gjøremålene og det løse bekkenet var det ingen enkel sak å løsne, men det gikk!
9. Løse hunder. Dette er jeg jo i utgangspunktet for, men ikke de som går inn på vår platting, og bæsjer ved siden av vår lekekasse! Inne på et boligområde! Ok, så er uhellet ute, men da tar man opp etter hunden sin!
10. Fastlege selvfølgelig.
11. Løse knagger i gangen, sånn at når jeg henger opp jakker og sekker og bager blir de ikke hengende,

Ja, det var da litt om løst og fast, som oppsummerer min dag i tillegg.

1 kommentar:

AstridVU sa...

Kjekt å høre om dine løse og faste ting, Godings! Håper ryggen og bekkenet blir bedre, eller egentlig litt mer sannsynlig; At du tar deg tid til å ta hensyn til det :)

Og jeg prøver igjen jeg og denne gangen er temaet flinkhet; Hva er du flink til Goda? (sjekk min side)