søndag 4. januar 2009

Nytt år.....

Det er rart at det at det står 2009 og ikke 2008 på den digitale klokka mi skal gjøre at jeg liksom skal endre på så mye......et lite datastyrt tall, og vips så skal jeg forbedre meg på uttallige områder. Jeg er skrudd sammen sånn at noen ting jeg setter for meg gjennomføres koste hva det koste vil, og jeg opplever at det ofte koster mer enn det smaker. Derfor- ingen nyttårsforsetter iår! Jeg skal prøve gjøre noen grep i hverdagen som skal gjøre ting enklere, mer lettvint, bedre, fredeligere og billigere, men hvis det ikke går som jeg planlegger er det greit det også, for det går jo bra allikevel!

Jeg skal heller fokusere på å fortsette med de tingene vi gjør allerde, som jeg synes er viktig og som jeg trives med:
- vi skal gjøre ting sammen - både store utflukter og små ting hjemme
- jeg skal være flink på jobben - jeg skal være en god kollega og gjøre mine oppgaver på jobb.
- jeg skal sjonglere jobb og hjemmeliv på en sånn måte at jeg ikke får dårlig samvittighet for det ene eller det andre.
- jeg skal være en sånn mamma jeg ønsker å være, og prøve å kutte ned på volumet og antallet utbrudd (her ble jeg inspirert av Astrid sitt innlegg)
- jeg skal invitere familie og venner hjem til oss til små og store sosiale tilstelninger, fordi det er noe jeg synes er hyggelig, og det koster så lite men gir så mye.

ja, det var det første jeg kom på , og dette er det som er viktig for meg!! Så får vi se hvordan det går, men jegmener jo at det som er lystbetont er motiverende, og dermed lettere å få til!

Lykke til med deres forsetter, løfter, ideer og ønsker, jeg tror 2009 også blir et bra år!!!

Ingen kommentarer: