tirsdag 13. januar 2009

Spikke-sage-lime-banke

Referer til Putti-plutti-pott-sangen......spikke, sage, lime, banke, spikke, sage, lime, banke, spikke, sage, lime, banke, spikke, sage, lime, banke osv osv. Sånn er liksom dagene våre om dagen, selv om her dreier det seg mest om rydde, pakke, vaske, kaste, rydde, pakke, vaske, kaste. Deilig, slitsomt, stressende og befriende på en gang. Anledningen er jo at vi skal flytte, og visningen av huset vårt er til helgen.....ergo-rydde, vaske, pakke og kaste. I ulik rekkefølge. I dag har vi tatt boden, og herremin - hva går det an å ta vare på? Ett støttehjul til en barnesykkel, når det andre knakk, og sykkelen gikk i stykker? En armring til svømming - gjett hva som skjedde med den andre? Gikk hull i? Ja! To eksemplarer av alle sekker og rompetasker fra de siste fire barneholmenkollrennene? Med innhold? 9 ulike bager og sekker med Røalogo, med hull, remmer som har røket, fulle av sorte små kuler fra kunstgressbaner? Ja, det var noe av det vi fant som nå er kastet, ellers fant vi endel ting jeg har savnet som jeg glad for å finne igjen: primusen vår, som skal steke pannekaker til oss i skogen, som skulle ha stekt en del pannekaker i sommer og høst, men den har kost seg inni en sovepose oppi en sekk i boden:-) Jeg fant også en ganske kul sort boblejakke jeg heeeelt hadde glemt, men gleden ble kortvarig: jeg få jo ikke på meg den denne vinteren....men neste vinter - da skal jeg bruke den masse:-)

Ja, ved siden av denne visningen og flyttingen har vi en gutt som blir seks år på lørdag, og da blir det kalas med 16 unger! Vi flytter selskapet til Røahallen, så det ikke blir visning med bursdagsfest, originalt, men så tøff er jeg ikke:-)
Rart å tenkepå at Fredrik er seks år allerede, det er helt utrolig at det er seks år siden jeg løp i trappene i Fururabben, mange dager på overtid og ikke hadde en fjern ide om hva som ventet meg:-) Så mange gode minner og opplevelser vi har med denne gode, rare, kloke, lille, store gutten - som snudde opp ned på absolutt alt da han kom til oss.

Ja, da skal jeg begynne på skap nummer tre - rydde, vaske, kaste, pakke vet dere:-)

1 kommentar:

AstridVU sa...

Ååå, jeg er så spent på hvordan det går med dere :) Håper og tror det går strålende!!!

Pssst... Det ligger en liten utmerkelse inne hos meg til deg :)