mandag 30. november 2009

En sånn helg man ikke glemmer!

Så var det mandag igjen, dagene og ukene bare flyr....hver mandag er sånn kosedag for Petter og meg, vi går på svømming, og det tar liksom hele dagen, selv om tiden i vannet er bare 30 minutter. Vi spiser hjemme, før vi triller halvannen time før bading klokka tolv. Etter svømming er det spising sammen med de andre vi svømmer med, før vi triller hjem. Da sover Petter, og jeg får gjort et par praktiske ting på Røa før jeg drikker kaffe fra Barmsund på Røa Torg (fantastisk kaffe) og så triller vi hjem. Da har vi en god time hjemme før de store guttene skal hentes. Det er bare veldig deilig og hyggelig å starte uka med en litt rolig dag, med hyggelig innhold uten altfor mye sånne plikter! Det skal også nevnes at vi svømmer på verdens beste babysvømmesenter, og selv om jeg ikke er stor fan av selvskryt er det altså her jeg jobber som instruktør:-). For de av dere som gikk inn på linken, kan jeg fortsette skrytingen - det midterste av bildene av barna under vann er Herman:-).

Men det var ikke denne mandagen jeg skulle snakke om, det var denne helgen som har vært som jeg skulle fortelle om!
Vi var jo på Beito forrige helg, og fikk en god smak av vinter. Denne helgen skulle Geir hjelpe Erik og Ingrid å flytte, men fjelltrangen hos meg var merkbar, og når vi ikke hadde noen planer fant vi ut at jeg kunne reise opp på hytta. Jeg tok med meg familien Ruud Valen, Fredrik og Herman og dro avgårde. Merkelig å skulle reise fra Petter, men han og Geir fikk en hyggelig helg sammen, og jeg fikk kost meg med mine to store gode gutter, og ikke minst sovet to netter!

Og for en helg det ble! 80 cm pudder-nysnø, fire minusgrader, snøtunge trær og hvitt-i-hvitt så langt man kunne se! Ikke et vindpust og ikke noe nedbør, fantastiske forhold i løype og bakke, hyggelig reisefølge, og ikke minst fire barn som storkoser seg på hytte, på fjellet og på ski! Lørdag en fikk vi nesten fem timer i bakken, og søndag var det en 5-kilometers runde på langrenn før hjemreise. Ikke verdens lengste tur, men mer enn nok for Andrea og Herman - sistnevnte som etter å ha blitt dratt opp alle bakker sa til mannen i sportsbutikken at den beste skiheisen på Beitostølen er mamma - og dermed sikret seg muligheten til å bli dratt gjennom mange flere langrennsturer:-)

Så som dere skjønner ble det en bra helg, deilig å dra opp, deilig å være der, og heldigvis deilig å komme hjem igjen, og deilig å se igjen Pettersen.

Nå ser vi frem til neste Beito-tur - som er julen! Og som om ikke julen er nok ferie har vi nå gått til det skritt å bestille oss en ukestur til Hurghada i Egypt! Vi som aldri reiser utenlands, og så skal vi helt dit - vi føler oss bra gærne:-)

Ingen kommentarer: