mandag 9. november 2009

Dåpsforberedelser:-)



På søndag skal Petter døpes, og dermed er jeg nå midt i planlegging og forberedelser. I ogmed at høsten har vært travel har dette liksom kommet litt brått på, og jeg fikk igår "oj-dette er ikke gjennomtenkt", og "dette er pes og går ikke", men nå er alt så mye bedre! Jeg har gjort litt innimellom, og når jeg så gjennom listen min idag der det ut til at jeg har god kontroll, og det som ikke er gjort kan faktisk ikke gjøres før på lørdag!


Idag har jeg kjøpt stoff til duker, og det skal mamma sy (mammaer er gode å ha). Servise er i hus (IKEA), arvesølvbestikk er til pussing hos -. ja, mamma(som jeg sa...gode å ha!), maten skal handles og forberedes på fredag, men listen er skrevet, og blir stadig utvidet, bordpynt og blomster er i boks, kakebaking er delegert bort til ulike (snille tanter er også gode å ha!).


Guttas bunader er lagt frem til stryking, min kjole er klar, lokale er leid, gjestene er invitert og har svart, kirken er klar, presten har ringt, Petter lyder nesten navnet sitt, og ikke minst har vi fått et herlig knippe faddere til Petter, som har sagt seg villige til vervet:-). Det eneste jeg mangler oversikt over er kjole til dåpsbarnet, men den skal lokaliseres i løpet av et par dager håper jeg!


Han skal døpes i Sørkedalen kirke, som jeg og familien har et nært forhold til. Det har vi hatt bryllup, flere dåper, konfirmasjoner, og både bestepappa og mommo, som døde for et år siden, ligger begravet der. Herman ble døpt der for fire år siden, men det var utendørs om sommeren, så dette blir en annen opplevelse.


Som sagt gleder jeg meg til søndag, til å ordne til fest, se alle de koselige gjestene våre, og til å feire Petter:-)

1 kommentar:

AstridVU sa...

Jeg er mektig, mektig imponert! Alt du har fått fikset og ordnet - sånn innimellom fotball og unger og Geir og hus og det hele.

Håper dere får en helt fantastisk dåp på søndag, at Petter er sitt vanlige strålende midtpunkt og at presten tillater litt fotballspilling i kirka. Sånn for Fredrik og Geir sin del, mener jeg ;)

Klem