tirsdag 24. november 2009

En måned igjen til julaften!

Det slo meg nå at det idag er en måned igjen til jul, og det er med ekte skrekkblandet fryd jeg konstaterer akkurat det....

Hadde jeg befunnet meg på fjellet med snø og vinter, og med sånne ordentlige nisser i butikkvinduene, kanskje jeg hadde klart å mobilisere tankene mine og trodd og skjønt at julen nærmer seg, men når jeg er her hjemme, og det er 7 plussgrader og barna går med joggesko ute, da er det liksom ikke jul akkurat!

Jeg har ikke kjøpt en eneste gave, ikke har jeg planlagt en heller, jeg har sett pepperkakebokser i butikken og tenkt "jøss, hvorfor har de det nå?", men nå skjønner jeg at jeg må endre tankesettet noe, og sette meg selv i "julegir". Jeg er i grunnen veldig glad i å pynte til jul, kjøpe gaver og ikke minst pakke inn gaver. Det gjør jeg alltid på stuegulvet, med gløgg og mandariner, og koser meg med å knytte sløyfer og skrive til-og-fra-lapper:-).

Det ser ut som at vi skal feire jul på hytta iår, så vi får se hvor mye pynting det blir her hjemme, men vi skal da iallfall få bakt noen pepperkaker og spist litt julegrøt før vi setter kursen mot hytta igjen.

Kan man si god førjul, eller venter man til desember?

Ingen kommentarer: