torsdag 5. februar 2009

Sånn!

Da var bursdagen over, og dermed også den laaaaange rekken av dager å feire som vi har i desember, januar og til og med idag. Det er litt deilig må jeg innrømme, føler jeghar bakt kaker og spist pølser, pyntet med serpentiner og blåst opp ballonger i to måneder!

Dagen idag begynte med skillingsboller og gaver på sengen, før den nybakte fireåringen tok med seg sin storebror og gikk til barnehagen, med en diger kake og en forhåpning om at flagget var hengt opp. Noe det ikke var. Da tok han saken i egne hender, hentet en tante og sa at "jeg kan hjelpe deg med det flagget, jeg, men da gjør vi det nå med en gang!"
Etter barnehagen var det pølsefest her hjemme, seks gutter. Etteren stund kom Andrea og Emilie, for Herman hadde jo sagt han ikke kunne feire bursdag uten henne!

Festen gikk strålende, de lekte og koste seg, fikk i seg endel pølser og passe med sukker. Det gikk litt for seg en periode, og da lagde vi løpekonkurranse og sykle-inne konkurranse, og dermed stod de i kø, de var stille, lo og viste en intens innsats - og de fikk brukt energi.

Etter alle var gått og vi hadde sett gjennom alle fine gaver og snakket om den fine dagen var det leggetid for to slitne gutter, og spenningen var stor - Herman skulle jo slutte med smokk idag, og det ble litt leit da han skulle legge seg. Men-han overrasker stadig, og etter to minutters protester sovnet han uten smokk. Så får vi se hvordan natten blir, og om han våkner i fem tiden og ikke vil sove igjen....da er jo veien kort til smokken, iallfall for en sliten og trøtt og gravid mamma, men dette skal vi greie!

Så nå har vi ikke noen treåring lenger, vi har to store gutter! De vokser litt for fort nå, og hadde det ikke vært for at det kommer en lillebror eller lillesøster hadde jeg nok nesten blittlitt lei megover hvor fort det går! Men-nåkan jeg nyte å ha to stykker som er store og mer og mer selvgående, samtidig som jeg vet jeg får en liten en som jeg kan ha som baby en stund til. Begynner å glede meg nå, kanskje fordi det nærmer seg halvveis?

Ingen kommentarer: