mandag 23. februar 2009

.....så får jeg jammen gjøre litt selv også!!

Siden min hverdag for tiden preges av mine to nye bekjentskaper, ryggprolaps og bekkenlåsning, er det ikke så altfor mye å blogge om. Det vil si - jeg kan fortelle mye om kiropraktikk, manuell terapi, akupunktur, livet på sofaen, hjemmekontor, sure miner, dårlig samvittighet, stress over alt man ikke kan gjøre og dermed ikke får gjort, følelesen av å være verdens verste mor og kone - mer? Nei, det får holde! Heldigvis kan jeg fortelle litt om snille venner som hjelper til, passer barn, holder meg med selskap og som ringer og spør hvordan det går også, så da blir det litt enklere!

For å oppsummere den siste uka så har jeg ligget på sofaen hver dag, det vil si etter jobb, og i helgen lå jeg også stort sett hele dagen. Fikk karret meg til Lillestrøm lørdag for å se en kamp, og lå på tribunen der, deilig å se andre mennesker og andre ting enn stuen hjemme! Men etter en sånn tv-sportshelg som denne kan man vel kanskje ikke klage...:-)

I dag har jeg hjemmekontor, og har innvilget meg en aldri så liten blogge-pause etter jeg har vært flink pike. Deilig å føle at jeg har gjort noe! Jeg er invitert til å holde et foredrag på Høyskolen i Oslo, og har laget nesten hele presentasjonen ferdig:-) Jeg har alltid hatt en drøm om å være foreleser, så dette gleder jeg meg til!

For å oppsummere restan av helgen, så var Herman på besøk hos kona si på fredag, de hadde en riktig så ekteskapelig fredags ettermiddag med middag på Mc'ern og tur på IKEA. De prøvde lekeland, med stor suksess, og spiste is til kveldsmat. De innviet den nye sovesofaen til Rønnevigs natt til lørdag, og som vanlig da jeg skulle hente han ville han ikke være med meg hjem:-(

Det betyr at vi hadde fredag ettermiddag og kveld uten barn, og da lagde vi pizza og fikk Tomi på besøk. På den måten fikk vi vært litt sosiale, Geir fikk snakket litt fotball og jeg fikk se hele gullrekka og mere til helt i fred!

Lørdag var det kamp, før vi tok en veldig rolig familiekveld hjemme, med fire slitne Nordbyer.
Søndag ble ganske lik lørdag, kamp først, lunsj hjemme, før gutta lekte en lang stund ute i snøen. Det ble søndagsmiddag til Sporten på TV (fy....) før det ble nabo-hopprenn ute i akebakken til sent på kveld! Kveldsmat ble fastelavensboller og kakao!

Denne helgen hørtes riktig så idyllisk ut spør du meg, og det var den vel på sin måte også, men jeg må bare dvele litt ved mine frustrasjoner over situasjonen. Det er uvant, ubehagelig, kjedelig og irriterende å være så lite til hjelp som jeg har vært de siste ukene. Jeg bruker alle krefter på jobb, er nødt til det i denne litt vanskelige jobbperioden.....Geir er borte på trening, og må ellers gjøre alt av husarbeid, handling, barneting, aktiviteter, og oppi dette skal vi nå flytte!

Vi overtok det nye huset på fredag, og malerne er igang, Geir river vegger og skap, og jeg - jeg ligger her og tenker på alt jeg ikke gjør. Argh, jeg blir gal av det! Jeg vil være selvhjulpen, effektiv og aktiv, og er ikke et snev av noen av delene. På femte uken! Kan ikke tenke på det mer,blir bare enda mere gal. Sa jeg at jeg er utålmodig også? Ikke? Er det! Kort lunte og irritabel. Og alt dette gjør meg trist og lei, men så har jeg liksom ingen grunn til å være det, sånn innerst inne, så det hele gjør meg bare frustrert. Men-nåanserjeg meg ferdig med den saken - og skal heller blogge om og tenke på hyggelig ting! Bare vent!

1 kommentar:

AstridVU sa...

Ååå, Goda, min Goda... Ryggprolaps og bekkenlåsning?? Men i svarte huleste heiteste - og så har ikke jeg visst noenting? Makan, da har jeg jo ikke fått løpt over til deg med nybakte boller, lest bok for deg på sengekanten og shavet leggene dine for deg. Jaja, du får si ifra hvis du trenger meg :)

Men, tenk at dere har tatt over huset allerede da! Og har baby i magen. Og ryggen og bekkenet er vrangt og vondt. Og du har to gutter. Og og og... Jeg tar av meg hatten for deg, Godings! Du er RÅ!