onsdag 4. februar 2009

Lille store Herman blir fire år:-)

Her jeg ligger rett ut på sofaen etter en ganske travel onsdag slår tankene tilbake på denne dagen for fire år siden.....

Da lå jeg på fødestuen på Bærum sykehus og visste lite om den dramatikken som skulle utspinne seg de neste timene. Herman hadde termin 05.02.05, og fødselen begynte på formiddagen den 4. For å gjøre en lang historie kort, Herman kom ikke ut av seg selv, kanskje fordi han ikke ville komme før han skulle, nemlig den 5., og dable han tatt ut med keisersnitt.

Ankomsten hans overrasket meg noe, og han har egentlig ikke sluttet å overraske. Herman lever i sin egen verden, men heldigvis får vi komme på besøk der innimellom.

Det er en verden full av gode ord og fine spørsmål, det er en rolig verden, men det skjer mye der allikevel.

Og nå har denne verdenen eksistert i fire år, det vil si at Herman har bursdag imorgen, blir stor gutt og skal slutte med smokk...Vi skal ha bursdagsselskap, og idag har vi bakt kake til barnehagen, boller til i morgen tidlig med gaver på sengen, og muffins til festen på kvelden. Herman har dekket bordet, og imorgen skal vi dekorere det ferdig med nonstop og seigmenn.

Jeg kan jo ikke røpe hva han får i gave nå,men kanskje jeg kan skrive litt om det imorgen:-)

Ingen kommentarer: