mandag 15. juni 2009

Så var det mandag igjen!

Og nok en gang synes jeg helgen har gått fort, selv om jeg faktisk synes det er en stund siden fredag!
Som vanlig har det vært en del gjøremål for oss, og på fredag begynte det med å levere tilbake Suzukien min, som vi har leaset i tre år, men som nå skal selges.....buhu....rart at man kan bli glad i en sånn ting, men jeg synes det var trist å levere den fra meg, og selv om jeg skulte det godt for Geir og gutta da vi dro fra den på Hauger på fredag hadde jeg både klump i halsen og en tåre i øyekroken....dette er vel i grunnen sånt man ikke skal fortelle, men nå er det sagt! Dere for ta meg som jeg er, jeg føler mye rart for mye rart!

Dette med tilbakeleveringen av Suzukien
har gitt oss litt hodebry, for vi kan ikke klare oss med en bil, det vil si-det kan vi sikkert- men det ville nok kostet litt mer enn det hadde smakt, så vi har vært på jakt etter en liten bil som ikke er for dyr, men heller ikke for gammel, helst billig i drift, og så skal det være plass til barnevogn og fem mennesker.....glemte jeg å si at jeg gjerne vil sitte litt høyt? Og akkurat i det vi stod fast som mest kjøpte mamma og pappa ny bil, og dermed var deres gamle på markedet, og vi slo til og fikk en super bil til god pris:-) Jeg, som kjeder meg med automatgir, har allerede vent meg til det, og at det er diesel og at vi kan hele historikken på bilen er heller ingen ulempe:-) Så alle er fornøyde!
Her er den - litt dårlig bilde, men det er nå iallefall denne!
Så litt kjøring har det blitt i helgen, og jeg fryder meg-nå er det lettere å drive med alt mulig mens man kjører, trenger jo bare en hånd! enkel å parkere, men god plass inni! Herlig! Flaut å innrømme det, men jeg savner ikke Suzukien....bortsett fra når jeg tenker på den, da, stakkar, står der alene på Rud Hauger......
Lørdag var det opp tidlig, og rett på Røa - fotballtrening....etter treningen dro Geir på utdrikningslag til Espen, og ryktene sier de 28 (!) gutta hadde en knall dag, og det tror jeg så gjerne! Vi andre gikk til Røa Torg, hvor det var barnas dag, og det var tegnestasjon og to hoppeslott, og selvfølgelig is og vafler og alt annet som hører til en barnedag:-) vi fikk en hyggelig formiddag der med Klausen og barna og West og barna - det var jo også god kaffe der, og vaflene passet utmerket til de voksne også:-)
Ikke verdens beste bilde, men deter iallefall det ene hoppeslottet, og det var her minebarn befant seg, og tar jeg ikke feil er de inne i der et sted....
På ettermiddagen tok Torfar med seg gutta på kino, så jeg fikk et par timer på å handle inn litt småtteri man trenger når redebyggerinstinktet begynner å vise seg, og i og med at mamma og pappa hadde 34 års bryllupsdag fikk vi middag i Ankerveien - herlig. Pølsefest med is og jordbær og kringle til dessert:-)

Kvelden kom fort, og den ble kort, jeg sovnet vel halv ti.....søndag var det kamp for Geir, men siden de spilte innendørs gadd jeg ikke se på.....brutalt ærlig....men det gikk jo bra, og nå ser det ut som de har funnet litt tilbake til fjorårets god-form. Kult! Herman og jeg var sammen med Kristine og jentene, og vi fikk lekt litt før vi var på hagesenter og fikk kjøpt blomster - og dette har jeg utstatt i ukesvis, så det er bare så deilig å ha gjort det! Kjøpte jo altfor lite, da, men det ble iallefall en start....

Veranda kassen fikk røde blomster, mens terrassen fikk nye grønne "trær" i nye bøtter, og nye blomster i de gamle blå krukkene.....




Og det lille bordet på terrassen fikk ny potte, men med gamle blomster....og ja-de er fake, men når man har så anti-grønne fingre som meg skjønner man at man ikke kun kan ha ekte vare - det er for dyrt og for frustrerende......

Etter turen på plantesenteret gikk vi en tur i skogen og fikk kastet litt stein i vannet, og det er jo Hermans favoritttidsbeskjeftigelse, så han var iallefall glad:-)

Han går i en slags transe når han får lete etter steiner og kaste dem i vann, sier ikke et ord og bare kaster og kaster.....merkelig, men en ok hobby enn så lenge?
Ja, det var min helg, ikke de voldsomme opplevelsene, men små historier som allikevel er viktige.
Håper dere har hatt en fin helg også!





Ingen kommentarer: