mandag 8. juni 2009

Ja, aldri så galt er det godt for noe....!

Onsdag skulle jeg reist på studietur til Island med jobben, og jeg gledet meg både til å reise på tur, gjøre noe annet, og ikke minst se Island som jeg har ønsket meg lenge. Men - så er det jo ingen som kjenner dagen, og idag var det tid for svangerskapskontroll, og litt som jeg fryktet var det litt så som så med formen. Høyt blodtrykk, vann i kroppen, hodepine og kvalme - mulig svangerskapsforgiftning og rett på sofaen, bare glem Island, og ekstra kontroll på Bærum imorgen. Æsj - nedtur. Men igjen er jeg så glad for at vi bor i det landet vi gjør, fården hjelpen vi trenger og at vi ikke trenger å være redde og uvitende. Samtidig er det litt typisk meg, hadde gledet meg til å oppleve noe nytt, og etter et langt og delvis tungt svangerskap skulle dette være en liten gulrot, og en hyggelig happening med kolleger før jeg skal være borte ett år.
Men- så kom jeg hjem, rett på nett, og hva finner jeg? Jo:
http://www.nettavisen.no/innenriks/article2642622.ece og plutselig var jeg litt lettet......er jo minus glad i å fly, og etter Air France ulykken har jeg gruet meg, og så skjer dette! På samme flyrute som jeg skulle ta....så nå trenger jeg ikke forholde meg til akkurat dette, så det kommer alltid noe positivit ut av det meste:-)
Så nå ligger jeg her på sofaen og venter på morgendagen, og håper jeg slipper å ligge her i fem uker.....har ligget her fem timer til nå, og det har vært laaaaange fem timer.....men må man så må man, ogbelønningen er jo verdt det! Fortsettelse følger.....god mandagskveld!

2 kommentarer:

Thea sa...

Huff...det var ikke bra. Jeg hadde også gledet meg til at du skulle få se Island og fortelle alt om det...
Men, men... sånn er det bare. Får virkelig håpe det ikke er svangerskapsforgiftning da...det er jo litt skremmende.
Lykke til hos legen i morgen. Hold oss oppdatert.

AstridVU sa...

Oj, guri malla! Godt jeg ikke visste at du skulle til Island - for da hadde jeg nok bekymret meg masse som en hønemor verre enn noen... Men, skjønner jo at det er leit for deg da! Jeg er helt sikker på at det kommer en annen anledning for deg til å se Island - jeg tror jeg rett og slett drister meg til å sette Valen-garantien min på det, så bare gled deg. Og.... En liten sms etter legebesøket i morgen settes pris på. Man er jo spent, selvfølgelig :) MASSE lykke til!!! KLEM