mandag 1. desember 2008

Syk og sykere

Desember begynte rekordfort iår, faktisk allerede halv ett natt til mandag, med en omgangsyk Fredrik og en sørpe snørrete Herman. Og sånn gikk timene frem til fem, litt snørr og litt oppkast og en mer frustrert mamma - så trøtt så trøtt og så kvalm så kvalm:-)

Så da fikk gutta og jeg en dag sammen hjemme, og de var så slappe at jeg faktisk fikk jobbet endel på morgentimene. Da de kviknet til litt måtte vi finne på noe på sparket, og resultatet ble et lite juleverksted, der vi tegnet, klippet, limte, pakket inn og skrev kort. Det vil si at Fredrik pakket inn, Herman klippet alt han fant, og jeg skal si den gutten kan klippe! Det lå 1000000000 papir og tråd-biter overalt, og han var storfornøyd. I barnehagen sier de han sliter litt med finmotorikken, men jeg synes han er riktig så flink, selv om jeg var ørlite irritert over måten han måtte vise meg det på!!

Gutta har såvidt begynt å leke seg på data, og de spiller barne-tv spill på nrksuper sine hjemmesider. Det er faktisk veldig bra, de leker og lærer, og ikke minst lærer de å håndtere pc. Og idag var de i himmelen, de fikk spille mye lengre enn de pleier å få lov til. De spurte gang på gang med et sånt herlig barnlig toneleie - mamma, kan jeg prøve en gang til?

Og da er det også veldig deilig å av og til kunne si ja, det er klart du kan vennen min!


Så er det jo julekalenderstart idag, og guttene hadde selv fått velge mellom mammas hjemmelagde, eller blåfjell eller sabeltann. Herman valgte ............ ja, klarer du ikke svare på det må du gå tilbake i bloggen og lete! Svaret finnes! Fredrik ville følge med på barne-tv,men ble nok litt skuffet, og helt ærlig - det ble jeg også. Så enten må jeg lage hjemmelaget eller så må jeg gå til innkjøp at en til med Sabeltann, vi får se hvordan det utvikler seg....vil liksom ikke at de skal være skuffet over julekalender, det er jo et veldig viktig julebarneminne!
Resten av uka håper jeg blir med friske barn, imorgen skal de i bursdag til Nicolay, onsdag skal jeg på Sound of Music, og til helgen vurderer vi å dra på fjellet og få årets første tur i slalombakken-håper vi får til det!
God natt -23 dager igjen!

2 kommentarer:

Thea sa...

Sabeltannkalender kan anbefales! Er små sjørøverting inni, og skattejakt. Kun luke 1 som det er tall på. Resten må man finne frem til ved hjelp av hint i forrige dags luke. Ble kåret til beste kalender, så Henrik et sted på nett.
Selvfølgelig er Nicolay litt deppa for at Sebastian får sjokolade, men han skjønner at han har valgt Sabeltann og ville aldri byttet den bort. Men heldigvis har han en snill lillebror som kan dele sin sjokoladebit innimellom :-) Ellers har Mammaen alltid skapet fullt.

Hvordan er formen til guttene i dag? Klarer de å komme i 4 årsdagen.

AstridVU sa...

Dæsken døtte, er imponert over hva du får til med to syke barn, både av jobb og koseaktiviteter :) Må være fordi du har så eksemplariske barn det, Godings.

Jeg har forresten tagget deg!

http://valen-utvik.blogspot.com/2008/12/tagging.html