torsdag 18. desember 2008

Bare noen innblikk i vår jul:-)

Som et av mine tidligere innlegg viser, synes jeg desember går veldig fort! Men vi klarer å nyte det litt også, og kose oss med forberedelser og bare å glede oss!

På søndag var det den tradisjonsrike pepperkakebakingen hos Sverre og Susanne, og iår var det plutselig tre barn som skulle bake, så koselig! Årets prosjekt var å lage hus, og jammen fikset ikke Geir det på en-to-tre! Gutta tok seg av pyntingen, og for å si det sånn - det var mere pynt på dette huset til å begynne med....men så har vi laget snø og trær og nisseby rundt huset, og vi er riktig så fornøyde! Julekosen fortsatte på tirsdag, da vi hadde Titti, Line, Ellinor, Agathe, Mamma, Pappa og Peder på grøtfest. Alle barna fikk mandel, merkelig nok, og jeg hadde laget ALTFOR mye grøt. Det viste seg at tre av de voksne gjestene ikke er så glade i grøt, så til neste år skal vi lage noe annet til dem når de kommer på førjulstreff! Brødskiver kanskje! Men uansett hadde vi en hyggelig kveld, med skravling, bilder og oppdateringer, og ikke minst storkoser de fire barna seg sammen, og det er veldig hyggelig. De blir nok som fettere og kusiner selv om jentene egentlig er mine kusiner! Onsdag var det gym, og så hadde vi Snorre på pølser etterpå. Vi har alltid pølser på onsdager, det er fort og greit å lage når vi kommer slitne hjem halv syv, og dette har Snorre oppdaget! Så han og Fredrik har avtale om at de skal spørre meg hver onsdag om Snorre VÆR SÅ SNILL kan spise hos oss. Og det er klart han kan, jeg bare humrer av den veldig hemmelige avtalen de har! Torsdag var det nissefest i bhg, og jeg leverte to skjønne nisser med røde kinn og fregner og nisseluer til barnehagen. Etter barnehagen skulle det være bursdag hos Eivind, men bursdagsbarnet fikk omgangsyke, så det ble marsipanproduskjon hos Sindre istedet! Og stolte var de som kom hjem med produksjonen sin: Jeg synes den var kjempefin, og når den er tørr skal den få sin plass i peppekakehusbyen vår:-).

Det som gjør meg litt trist oppi all denne julestria er at snøen ble borte...det var så fint og så julete, og så er det plutselig samme vær som i september.

Da er det iallefall fint å tenke på at vi fikk utnyttet litt av den vinteren som var, blant annet på skøyter på Røabanen. Fredik fikser det fint, men vår store glede var at Herman synes det var SÅ gøy! Og til de som kjenner han er jo han en type som ikke uttrykker sånne ting så tydleig, men dette - det var stas! Han føyk rundt som en strikkball, med god støtte i en bruskasse. Falt han var det rett opp igjen, med et stort smil og et høyt OJ! Selv om han

likte aktiviteten er han seg selv lik og nøt pausen også, spesielt når Thea varter opp med Solrik og hjemmelagde boller:-)














Ellers har vi jobbet med å få julehuset i stand, og den letteste, og koseligste måten å gjøre det på er jo å fylle opp huset med nisser og nisseutstyr - og som sagt - så gjort....se bare her:


Ingen kommentarer: