torsdag 30. oktober 2008

Også var det prinsessene!







Med de fire e guttene blir det mye biler, sverd, fotball, lekeslossing og ikke minst blått! Derfor er
jeg så glad for å ha disse to prinsessene; Andrea og Emilie.

Emilie til venstre er to år, og mitt fadderbarn. Hun sier at hun skal begynne på fotballtrening når hun blir stor, for hun skal bli fotballjente! Hun er en tøffing, og sjarmerer tante Goda i senk. Emilie har alltid hatt god matlyst, og hennes første ord var "bøhheove", og det burde alle skjønne betyr brødskive. En annen favorittepisode med Emilie var en gang hun kom gråtende bort til meg og var fortvilet over at hennes ene finger var blitt ødelagt. Det viste seg at hun hadde mistet en liten del av en negl, som hun kom med i hånden:-). Det er ikke så greit å være liten alltid.

Andrea er storesøsteren til Emilie, og Andrea blir fire år neste uke, men vi skal i barnebursdag allerede lørdag morgen. Da Andrea var ti måneder sa hun appelsin, så denne jenta er tidlig ute i alt hun gjør. Hun er mammaen når barna leker mor, far og barn, og hun har et talent i å organisere og tenke på alle praktiske ting. Hun er som mange andre småpiker opptatt av rosa, av spenner, kjeder, pynt, og hun danser ballett - med sånn herlig gymdrakt med strutt! Hun er en luring, og er den eneste av barna som har en hemmelig avtale med meg om hvor de gode kjeksene på mitt kjøkken er gjemt:-) Når hun kommer løpende mot meg for å gi meg en klem er det jo ikke rart jeg smelter!

Disse seks barna har vokst opp tett, og de bytter litt på hvem de kommer til når de er lei seg, og hvem av de andre barna de helst vil ha som søsken. For å illustrere det har jeg et koselig bilde av Fredrik og Emilie fra turen til Tusenfryd. Fredrik er opptatt av de minste barna, og passet ekstra godt på Emilie en periode, men etter Sebastian kom med i gjengen er det han som får tittelen Fredriks favoritt! Men vær på vakt, Sebastian, det er flere barn i nær omgangskrets som nå er oppe og går, som Fredrik synes er riktig så morsomme å leke storebror for!

Foreldrene til De to prinsessene er Espen og Kristine, som også er faddere til Herman. De var også med på dagsturen til Tusenfryd. De to er det også bare å bli kjent med en gang for alle, for de går hyppig igjen i min hverdag!

Dette bildet er fra 17. mai for et par år siden, og jeg synes det er så koselig!

Året som kommer blir et morsomt år for Espen og Kristine, de skal gifte seg 08.08.09, og jeg skal være Kristines forlover. Det er jeg glad for og stolt av!
Faktisk var det den 17. mai Espen fridde, så sånn sett passet bildet bedre inn jeg først hadde tenkt på!

Ingen kommentarer: