torsdag 30. oktober 2008

Mine største lyspunkter.....


...er jo guttene mine. I tillegg har jeg masse gode venner og de har så mange søte barn som jeg er veldig glad i. Vi er heldige som har venner og barn vi ser med jevne mellomrom, og nå har jeg tenkt å presentere dem, sånn at de ikke er helt fremmede for dere når de etterhvert kommer til å bli hyppig omtalt her!


Jeg begynner med Fredrik, som er eldst av våre to gutter. Han er fem og et halvt, og selverklær fotballidiot. Det kom fra baksetet for noen uker siden etter han hadde vært på Stabæk kamp med sin far: Pappa, nå har jeg tenkt på det litt, og jeg tror jeg er fotballidiot, akkurat som deg og Tomi. Han spiller fotball hele tiden, inne og ute, har med ball i bilen, i sengen, i sekken, på sykkelen- overalt. Han sitter aldri i ro, er nysgjerrig og tenkende. Han spør om de mest utrolige ting! Han har selvfølgelig alltid rett, husker alle betydelige ting, vetdet meste og bestemmer over seg selv. Det er noen ganger deilig og noen ganger sinnsykt irriterende. Men jeg er glad han er selvstendig og har egne meninger!


Dette bilde er fra i sommer, da Fredrik var på Tusenfryd med familiene Westby Hanæs og Rønnevig. En dag i parken var hans julegave fra Thea og Hemrik og det ser ut til at det falt i smak:-).


Så var det Herman, som er tre og et halvt, og på mange måter lik sin bror, men allikevel helt ulik. Han er sosial på sin måte, men trives også godt i sitt eget selskap og kan leke i timesvis for selv med lego eller biler. Han har et svare strevmed å klare det samme som Fredrik, så han øver iherdig på å gå langrenn selv, stå slalom alene og sykle på tohjul uten støttehjul. Han blir rørende stolt når han klarer det, og tilsvarende lei seg når det ikke går hans vei. Herman er mer kosete enn Fredrik, og kan spørre om åfå ligge i sofaen med dyne, smokk, kosedyr og en film, gjerne med meg eller Geir sammen med han. Det er utfordrende at de har så ulike behov og lyster innimellom, man er liksom "vant til" en ting, også viser det seg til atadighet at de er to helt forskjellige personligheter.




Dette bildet er typisk Herman. Det er fra 17. mai, og dere ser hvem som vant diskusjonen om man er sjørøver eller ikke den dagen. Det er en selvfølge for han at han er det, men det var mange som synes det var litt komisk med en sjørøver blandt alle de skjønne små i bunad. Ved siden av Herman er Nicolay, og som de selv sier; "vi er go´kompiser, vi". De er som brødre, leker og sloss om hverandre! Nicolay er ett av mine fire fadderbarn, og som de tre andre - en av mine favoritter:-). Han er en travel kar, og hengiven, og det er så koselig! Thea og Henrik er foreldrene hans, våre gode venner, nesten naboer, og våre tilsammen fire barn går også i samme barnehage, så hverdagene flettes sammen! Barna går på gym sammen og svømmer sammen, så det er kanskje ikke så rart de har et slags "søskenforhold". Det som er rart med dette bildet er at Nico ikke har Sabeltanndrakt, han er iallefall like fan av denne skikkelsen som Herman!



Nicolay har en lillebror, Sebastian, og jeg er enig med Fredrik i hans utsagn her om dagen: "Mamma - hvis jeg skal få en lillebror en gang vil jeg at han skal være akkurat som Sebastian; like søt, like stor, like morsom og så skal han hete Sebastian!" Hva skal man si.......bare se selv......
Følg med i neste episode av om mine største lyspunkter.....det er mye å glede seg til!


1 kommentar:

AstridVU sa...

Ja, jeg fortsetter å kommentere jeg... Virker vel som en aldri så liten stalker nå, eller hva? :) Så skjønne bilder av guttene deres!!! Og de andre to, selvfølgelig. Ser du har fått gjort noe med bildestørrelsen - glimrende, nå kommer guttene virkelig til sin rett!