torsdag 27. august 2009

Fredriks skolestart!




Det er noen dager i livet man husker bedre enn andre, og noen dager som liksom betyr litt ekstra, og første skoledag er vel en av disse dagene! Jeg husker iallefall min veldig godt, jeg husker kjolen, museflettene, den tannløse munnen, sekken og klasserommet. Jeg husker klasseforstander Aud Stray i klasse 1B på Voksen skole, og hennes grå hår som var festet med hårnåler mot hennes venstre del av hode, og hennes litt spede, men veldig snille stemme.

Jeg husker også at noen av mine klasekamerater turde å rekke opp hånda første skoledag, mens jeg gjerne ville grave meg ned under jorda.....da var det fint å ha nabogutten Simen og min nye venninne Kathrine som støttespillere:-)

Nå sitter vi her og har eget skolebarn - Fredrik er i ferd med å avslutte sin andre skoleuke, og jeg synes han har vokst så masse på bare disse dagene! Det var en stolt og spent og litt nervøs gutt som møtte opp på Lysejordet skole den 17. august. Vi hadde øvd på å håndhilse, vi hadde kjøpt alt nødvendig utstyr og vi hadde vært på besøk på SFO, eller Aktivitetsskolen som det nå heter, og hadde derfor møtt endel av de andre og ikke minst sett skolen innenifra.

Også hjelper det jo stort at det er fire gutter som bor innen tjue meter fra hverandre som er like gamle og som går i samme klasse og som er gode venner, som hadde hverandre å støtte seg til når nærvene snek seg på.....her er Fredrik og Snorre og Sindre utenfor skolen....er de ikke søte? Og er de ikke sånn herlig spente? jeg frydet meg iallfall stort over dem og alle de andre barna, i nye klær, med fine sekker og litt høye skuldre:-)

Etter endt skoledag, de halvannen timene den varte, inviterte vi alle våre gode naboer på pølsefest i anledning skolestart, og når vi samler de fem søte familene blir vi ikke mindre enn 21 stykker, og med et par bonusnaboer som stakk innom var vi 25 stykker på skolestartgrillfest! Øverst ser dere et lite knippe fornøyde barn:-)

Det er vel ingen hemmelighet at resten av første skoledag gikk med til å gjøre lekser, som faktisk var stas den dagen, men som allerede er blitt noe vi må avtale å gjøre......det er MYE morsommere å spille fotball i hagen eller leke StarWars i mørket nede, men til nå har vi fått gjort det vi skal....er spent på fortsettelsen....!

Ingen kommentarer: